ایمنیچتربازیدسته بندی نشده

آنچه که باید در مورد چتربازی در هوای بارانی بدانید

آنچه که باید در مورد چتربازی در هوای بارانی بدانید

در این مطلب به چتربازی در هوای بارانی می پردازیم. صحنه عاشقانه معروف فیلم The Notebook را تصور کنید. بارش باران آن صحنه را ده برابر قشنگ تر می کند، درست است؟ خب، حالا دقیقا برعکس آن را تصور کنید. سقوط آزاد در هوای بارانی تجربه شما را ده برابر بدتر می کند. با وجود اینکه مطمئناً تجربه ای فراموش نشدنی خواهد بود، نیت ما این است که تجربه پرش خود را با خاطره ای مثبت به یاد داشته باشید. احساس برخورد قطرات باران به صورتتان با سرعت بسیار زیاد، نسبت به زمانی که روی زمین هستید کاملا متفاوت است. مثل این است که تکه های کوچک یخ به سمتتان پرتاب می شود. آخ!

از لحاظ قانونی مجاز نیست

اداره هوانوردی فدرال (FAA) و انجمن چتربازان ایالات متحده (USPA) دو نهاد حاکمیتی هستند که افراد چترباز را تحت نظارت خود دارند. همچنین صاحبان و مدیران دراپ زون، مشاوران ایمنی و آموزشی، خلبانان، خدمه زمینی، پکر ها و البته جامپرها از یکدیگر حمایت می کنند. در صورت وجود درصد بخصوصی از پوشش ابر، FAA چتربازی در هوای بارانی و ابری را اکیداً ممنوع اعلام می کند. با وجود اینکه وجود ابر لزوماً به معنای بارندگی نیست، باران همیشه، همیشه و همیشه به معنای وجود ابر است.

چتربازی در هوای بارانی

«آیا می‌توان در هنگام بارندگی سقوط آزاد انجام داد؟» این مسئله ممکن است یک نگرانی معمول در بین همه باشد، اما در واقع نگرانی اصلی بیشتر در مورد وزش باد و وجود ابر است. از نظر فنی، چتربازها که لایسنس خود را دریافت کرده اند می توانند هنگام وزش باد پرش خود را انجام دهند، اما این بدان معنا نیست که بی احتیاطی در انجام این کار عاقلانه باشد.

چتربازها انفرادی که لایسنس خود را هنوز دریافت نکرده اند، در صورت وجود وزش باد با سرعتی بالاتر از 14 مایل در ساعت از انجام پرش منع می‌شوند، حتی اگر باد شدت کمتری داشته باشد (مثلاً 3 مایل در ساعت، اما سرعت آن تا 13 مایل در ساعت برسد). این شرایط برای یک چترباز تازه کار یا هر جامپر دیگری واقعاً ایده‌آل نیست. وزش باد شدید در هنگام فرود برای افراد ایجاد خطر می‌کند و زمانی که وزش باد واقعاً شدید و غیرقابل پیش بینی باشد، ممکن است حتی شخص نتواند برای فرود به دراپ زون بازگردد. ممکن است بعدها به خاطره خوبی تبدیل شود، اما قصد ما این است که پایانی شاد داشته باشیم.

چیزی می بینی؟! من هم همینطور!

وجود ابر، میزان دید را کاهش می دهد. تجربه پرواز در یک منطقه ناشناخته ترسناک به نظر می رسد. اگر خلبان یک هواپیما یا کانوپی در میان ابرها گیر بیفتد، غیر ممکن است بتواند اطراف خود را ببیند! این مسئله نه تنها تجربه پرش را خسته کننده می کند، بلکه بسیار خطرناک است! ممکن است چتر نجات دیگری در حال باز شدن باشد، هواپیما یا جامپرهای دیگری در نزدیکی شما وجود داشته باشند و شما هشدار به موقعی برای اقدام در موقعیت نخواهید داشت.

حال که در مورد موقعیت یابی صحبت کردیم، بیایید کمی در مورد ارتفاع سنج نیز صحبت کنیم. مربی شما یک ارتفاع سنج به مچ دست خود می بندد که ارتفاع فعلی را نشان می دهد. آن ها باید ارتفاع سنج خود را ببینند تا بدانند چه زمانی چتر نجات را باز کنند و قطعاً باید ببینند که چه زمانی برای فرود آماده شوند. نکته اینجاست: اگر دید کافی نداشته باشیم، بهتر است سقوط آزاد را انجام ندهیم. همیشه اول ایمنی، بعد کار!

تجهیزات ما برای اسکای دایوینگ ساخته شده است، نه برای اسکوبا دایوینگ!

چترهای نجات برای پرواز در حالت خیس طراحی نشده اند و با وجود اینکه مقاومت بسیار بالایی دارند، اما برای تحمل آب یا گل طراحی نشده اند. خیس شدن تجهیزات می تواند باعث کاهش کارایی، کپک زدگی و آسیب به کانوپی ذخیره و دستگاه AAD شود. AAD یا دستگاه فعال ساز خودکار به گونه‌ای طراحی شده است که به طور خودکار چتر رزرو را در مواقعی که چترباز قادر به باز کردن آن نباشد، به کار می‌اندازد – قطعاً نمی‌خواهیم این دستگاه توسط آب باران از کار بیفتد!

عینک مخصوص چتربازی

به عینک های مخصوص چتربازی نیز باید اشاره شود. با اینکه در حالت عادی دمای هوا مسئله مهمی ایجاد نمی کند، در صورت خیس شدن می توانند خیلی آزار دهنده باشند. هوای خنک، آب و گرمای بدن با یکدیگر سازگار نیستند. به عنوان مثال – وقتی عینکتان بخار می زند، بلافاصله چه کاری انجام می دهید؟ آن را پاک می کنید. خب، وقتی در هوای مه آلود سقوط آزاد را انجام دهید، عینک شما بخار می زند و هیچ راهی برای پاک کردن آن وجود ندارد! فرض کنید که توانستید عینک را از چشمتان بردارید… حالا باد و باران باعث می شود نتوانید چشمانتان را باز نگه دارید!

 ما می خواهیم که بهترین تجربه برای شما رقم بخورد

این جمله را از افراد چترباز می شنوید که می گویند درصد بالایی از تفریحات ما به شرایط آب و هوا بستگی دارد. بارندگی در روز پرش شما به این معنی نیست که انتظار برای بند آمدن باران خسته کننده خواهد بود. اصلا اینطور نیست، اما ما نمی‌خواهیم که شما یا حتی جامپرهای با تجربه دیگر لذت تجربه پرش را از دست بدهید. ایمنی اولویت شماره یک ما و تفریح اولویت شماره دو است، بنابراین اگر لازم باشد به دلیل مناسب نبودن شرایط آب و هوا انجام پرش را به تعویق بیندازیم، حتما این کار را انجام خواهیم داد. چتربازی در هوای بارانی بسیار بسیار خطرناک است.

آیا می‌توان در هنگام بارندگی چتربازی کرد؟

بنابراین، آیا می‌توان در هنگام بارندگی سقوط آزاد انجام داد؟ متأسفانه خیر. با این حال، در بین چتر بازان ضرب المثلی وجود دارد که می گوید: اگر اینجا نباشید، تجربه پرشی در کار نیست! این بدان معناست که می توان شرایط آب و هوا را پیش بینی کرد، اما با این وجود باز هم مسئله ای غیرقابل پیش بینی است! البته، اگر واقعاً شرایط آب و هوا برای انجام پرش مناسب نباشد، نوبت پرش شما را برای زمان مناسب تری برنامه ریزی می کنیم و زمانی که آسمان مجددا آبی و هوا آفتابی شد، از تجربه پرواز با شما بسیار خرسند خواهیم شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا