حرفه‌ای

28 دراپ زون شگفت‌انگیز در جهان برای چتربازی

28 دراپ زون شگفت‌ انگیز در جهان برای چتربازی

دراپ زون شگفت انگیز یافتنش راحت نیست. قبل از معرفی 28 دراپ زون شگفت انگیز در مورد فلیکس باومگارتنر که طلایه‌دار و شیفته‌ی ماجراجویی است صحبت می کنیم. او در زمان پرش عجیبش نفر اول جهان بود. قبل از انجام پرش الهام‌بخش خود خیلی جسورانه و با اعتماد به نفس از ارتفاع 38.616 کیلومتری به سطح زمین نگاهی انداخت و سپس پرید. فلیکس درحالی که به سمت زمین سقوط می‌کرد به سرعت باورنکردنی 1356.67 کیلومتر بر ساعت رسید.

او با انجام مأموریت ردبول استراتوس نه تنها داده‌های علمی فراوانی برای گروه تجزیه و تحلیل ارائه کرد، بلکه شجاعت خیره‌کننده‌ی این بدلکار در دستیابی به سرعت فراصوت الهام‌بخش نسلی از ماجراجویان دلیر بود. با این حال همه‌ی ما نمی‌توانیم امیدوار باشیم که فقط با حرکت به سمت استراتوسفر می‌توانیم از او پیروی کنیم، در صورتی که مقصدهای بی‌نظیر و حیرت‌آوری در سیاره زمین وجود داره که چتربازان می‌توانند طعم لذت، سرعت و مناظر نفس‌گیر را با هم بچشند.

در این مطلب با الهام از پرش فضایی باومگارتنر به بررسی 28 مکان شگفت‌انگیز برای چتربازی پرداختیم، بدون اینکه نیاز داشته باشید سوار سفینه فضایی شوید.

اوآهو، هاوائی

درحالی که فلیکس توانست شکوه و عظمت انحنای زمین را از ارتفاع حدود 38 کیلومتری تماشا کند، چتربازی بر فراز هاوائی این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا از تماشای زیبایی منحصر به فرد و طبیعی این جزایر بهشتی لذت ببرید. جزیره اوآهو محبوب‌ترین جزیره‌ی هاوائی است که تمام وسعت و زیبایی مجمع الجزایر هاوائی را دربرمی‌گیرد.

اپراتورهای چتربازی از آنجا به عنوان زیباترین دراپ‌زون جهان یاد می‌کنند. همچنین با دیدن جنگل‌های بارانی، کوه‌ها، ساحل‌های بی‌نظیر و آب‌های شفاف و کریستالی به سختی می‌شود دلیل آورد که این جزیره ارزش چتربازی را ندارد.

اینترلاکن، سوئیس

وقتی صحبت از چشم‌انداز وسیع در میان است، اینترلاکن به اندازه‌ی کوه‌های آلپ اتریش چشمگیرتر به نظر نمی‌رسد، اما به نوبه‌ی خود بی‌نظیر است. استراحتگاه‌های پیست اسکی در این منطقه چشم‌اندازی را فراهم می‌کنند که شما می‌توانید از ارتفاع 4267 متری و قبل از بیرون پریدن از هلیکوپتر، قله‌های برفی و دریاچه‌های یخی را ببینید و لذت ببرید.

بلد، اسلوونی

اگر اولین بار است که می‌خواهید با ترس‌های خود روبرو شوید و از هواپیما به بیرون بپرید، بهتر است بدانید که منطقه‌ی خوبی را برای این کار انتخاب کردید. خوشبختانه،  glav Adventures3 در اسلوونی شما را به همراه یکی از دو قهرمان سابق چتربازی جهان فرستاده می‌شوید. در نظر داشته باشید که با چتربازی در این منطقه درحال تماشای چشم‌اندازی روستایی و دست‌نخورده ازجمله دریاچه‌ی تاریخی بلد هستید. این تجربه‌ی منحصر به فرد را فقط با کمتر از 200 یورو و در یکی از مقرون به صرفه‌ترین مقصدهای اروپایی بدست خواهید آورد.

بیابان نامیب، نامیبیا

تضاد رنگ‌های طبیعی منظره‌ها با چتربازی بر فراز کوه‌های پوشیده از برف خیلی مشخص نیست، اما زیبایی وهم‌برانگیز نگاه کردن به سطح زمین از ارتفاعات بیابانی و تپه‌های شنی موقعیتی است که می‌تواند برای هر کسی لذت‌بخش باشد. چتربازی در صحرا و بیابان یک تجربه منحصر به فرد است و چتربازی در سایت خیره‌کننده‌ی سواکوپموند این پرش را زیباتر می‌کند. علاوه بر این شما در حین پرش منظره‌ای از سواحل بی‌نظیر اقیانوس اطلس را در پیش روی خود دارید.

کویینزتاون، نیوزلند

کویینزتاون پایتخت ماجراجویی است و هر معتاد به آدرنالینی که به خود احترام می‌گذارد، باید از این منطقه بی‌نظیر دیدن کند. چتربازی یکی از جاذبه‌های اصلی در کویینزتاون و البته بهترین راه برای غرق شدن و لذت بردن از این مناطق خیره‌کننده است. حتماً باید دلیلی وجود داشته باشد که نیوزلند لوکیشن بسیاری از فیلم‌های فانتزی است. اگر در چتربازی و پرش از ارتفاع تازه‌کار هستید، پس در جایگاه مطمئنی قرار خواهید گرفت.

کوه اورست، نپال

اگر بالا رفتن از کوه اورست برای شما دور از انتظار به نظر می‌رسد، می‌توانید به روشی دیگر و آن هم با چتربازی بر فراز آن، این قله را فتح کنید. چتربازی در ارتفاع سرگیجه‌آور 8991.6 متری بسیار نزدیک ارتفاع فلیکس باومگارتنر است و مرتفع‌ترین چتربازی تجاری موجود در هر نقطه از جهان است. به این واقعیت این مورد را نیز اضافه کنید که هیجان سقوط آزاد را از فراز قله اورست تجربه خواهید کرد و از فراز آسمان می‌توانید به مرتفع‌ترین کوه‌های جهان، دهکده‌های شرپا و پارک‌های ملی نگاه کنید. بدون شک دراپ زون شگفت انگیز نپال برای تجربه چتربازی بسیار هیجان انگیز است.

ریودوژانیرو، برزیل

تماشای تعداد کمی از شهرهای ریودوژانیرو که با کنار هم قرار گرفتن منحصر به فرد خود بین کوه، جنگل، شهر و اقیانوس، و همچنین مجسمه‌‌ی بی‌نظیر مسیح و کوه شوگر لوف از آسمان ریودوژانیرو بسیار دیدنی و فرح‌بخش است و البته تشخیص هر کدام از این مناظر دیدنی لذتی وصف‌نشدنی دارد. بسیاری از مردم این مناظر را با تله کابین یا از طریق پیاده‌روی می‌بینند. اما با چتربازی می‌توان این مناظر خارق‌العاده را از ارتفاع 3048 متری به صورت گسترده از ارتفاع و در هیجان‌انگیزترین حالت ممکن تماشا کرد. ریو اکستریم متخصص انجام ورزش‌های اکستریم است. در سفر خود به برزیل حتما این دراپ زون شگفت انگیز را از نزدید ببینید و تجربه کنید.

ساحل اسپیس، فلوریدا

درحالی که ممکن است مرکز چتربازی اسپیس در فلوریدا شما را به اندازه‌ی هلیکوپتر بر فراز اورست بالا نبرد، اما با این حال پرش از آسمان در ارتفاع 5486 متری به خودی خود طولانی‌ترین پرشی است که در این نقطه از جهان می‌توانید انجام دهید، به این معنی که مدت طولانی‌تری می‌توانید سقوط آزاد و حتی چتربازی کنید. با پرواز بر فراز مرکز فضایی کندی منظره‌ای از سکوهای پرتاب شاتل فضایی، و تجمع وسایل نقلیه را خواهید دید.

کبک، کانادا

مکان‌های زیادی وجود ندارد که امکان چتربازی بر فراز پایتخت کشوری بزرگ را برای شما فراهم کنند و شما بتوانید از مناظر زیبای جنگل‌ها، رودخانه‌ها و تپه‌ها لذت ببرید. به همین دلیل GO Skydive مکانی منحصر به فرد برای چتربازی است و تنها 15 دقیقه از مرکز شهر اتاوا فاصله دارد که همین امر آن را به یکی از هیجان‌انگیزترین مراکز چتربازی در جهان تبدیل کرده است. چتربازی بر فراز آسمان کبک به شما اجازه می‌دهد تا از زیبایی طبیعی شهرهای اتاوا، گاتینو، رودخانه اتاوا، تپه‌های گاتینو و رودخانه سنت لارنس کمال استفاده را ببرید.

یخچال‌های طبیعی فاکس، نیوزلند

جای تعجب نیست که نیوزلند با چنین چشم‌انداز متنوع و خیره‌کننده‌ای 2 مرکز چتربازی را در این فهرست به خود اختصاص داده است. البته هر دو این مکان‌ها تجربه‌ی بسیار متفاوتی را ارائه می‌دهند. یخچال‌های فاکس یکی از جاذبه‌های طبیعی کشور است و چتربازی بر فراز آن این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا از مناظر بی‌نظیرش لذت کافی را ببرید. مناظر آن به قدری تماشایی و مجذوب کننده است که به عنوان زیباترین منظره‌ی چتربازی در جهان انتخاب شده است و فقط منظره‌ی کوه اورست توانسته آن را شکست بدهد.

ولونگونگ، سیدنی

بسیاری از گردشگران در استرالیا تمایل دارند تا مستقیم به ساحل بروند، اما شما می‌توانید مسیر متفاوتی را انتخاب کنید و برای رسیدن به ساحل پرش از هواپیما را انتخاب کنید. در سیدنی تنها یک مرکز ارائه‌دهنده‌ی خدمات چتربازی وجود دارد که این فرصت را برای شما فراهم می‌کند تا در ساحلی در نزدیکی بزرگ‌ترین شهر اوز فرود بیایید، که البته مزیت دیگر آن این است که تنها یک ساعت از مرکز شهر سیدنی فاصله دارد. همچنین چتربازی دونفره از مرتفع‌ترین ارتفاع موجود در استرالیا یعنی ارتفاع 4572 متری موجب می‌شود تا زمان کافی برای لذت بردن از مناظر زیبای اطراف برای شما فراهم باشد.

سواحل اقیانوس آرام، کالیفرنیا

این دراپ زونِ فوق‌العاده در سن‌دیگو فرصتی بی‌نظیر برای غوطه‌ور شدن در مناظر موجود در دو کشور را فراهم می‌کند. چتربازی در بالای اقیانوس آرام به شما اجازه می‌دهد تا از مرز مکزیک دیدن کنید و در کنار آن از منظره‌های متضاد مرکز شهر سن‌دیگو، استراحتگاه کرونادو، مناظر بیابانی کالیفرنیا، و آب‌های اقیانوس آرام لذت ببرید.

کنز، استرالیا

سد بزرگ مرجانی به عنوان تنها موجود زنده قابل مشاهده از فضای بیرونی زمین در نظر گرفته می‌شود و یکی از جاذبه‌های گردشگری است که مورد ستایش و حیرت بسیاری از گردشگران است. سد بزرگ مرجانی جاذبه‌ای است که حقیقتاً باید به دیدن آن رفت و پرواز بر فراز آن و فرود به سمت ساحل یکی از هیجان‌انگیزترین روش‌ها برای تماشای این منظره‌ی دیدنی است. با دیدن این مناظر بی‌نظیر از آسمان، رنگ‌های موجود در طبیعت را تحسین می‌کنید، کوسه‌ها و لاک‌پشت‌ها را دنبال می‌کند و سپس یک عمر به تجربه‌ی چتربازی بر فراز یکی از عجایب هفتگانه‌ی جهان به خود می‌بالید.

کورن‌وال، بریتانیا

ماجراجویان حقیقی برای هیجان بیشتر به انتهای زمین سفر می‌کنند. اگر به دنبال پرواز حیرت‌انگیز در جزایر بریتانیا هستید، در این صورت این تنها جایی است که می‌توانید مناظر لندز اند را ببینید، و در عین حال از تماشای  سرتاسری منطقه کورن‌وال و خط زیبای ساحلی جنوب غربی لذت ببرید. باشگاه چترنجات کورنیش که در فرودگاه قدیمی باقی‌مانده از جنگ جهانی دوم واقع شده است، تنها باشگاه چتربازی در کورن‌وال است و مدعی سرسخت فراهم آوردن تماشایی‌ترین مناظر در بریتانیا است.

کیپ‌تاون، جنوب آفریقا

شعار تبلیغاتی دراپ زون کیپ‌تاون این است، «دراپ زونی که شبیه هیچ منطقه‌ای در جهان نیست» و می‌شود گفت که به سختی می‌توان با این ارزیابی مخالفت کرد. از هر طرف که نگاه کنید می‌توانید از مناظر فوق‌العاده زیبای یکی از زیباترین کشورهای سیاره زمین لذت ببرید. مناظری اعم از کوه‌ تیبل، جنب و جوش موجود در سطح شهر کیپ‌تاون، جزیره روبن، کیپ پوینت، و امواج شکسته اقیانوس اطلس. چتربازی دونفره این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا بدون داشتن تجربه‌ی چتربازی از این مناظر لذت ببرید. دراپ زون شگفت انگیز در افریقا بدون شک همین منطقه است.

مارکه، ایتالیا

با خیال راحت بعد از ترشح آدرنالین ناشی از چتربازی روی پاهای خود فرود می‌آیید و ممکن است بعد از آن بخواهید با یک لیوان نوشیدنی خنک استراحت کنید. و کجا بهتر از اینکه در یکی از مشهورترین کشورهای تولید نوشیدنی این کار را انجام دهید؟ اما چتربازی در ایتالیا بسیار فراتر از این است. مناظر پهناور ایتالیا الهام‌بخش نسل‌هایِ هنرمندان، نویسندگان، فیلسوفان بوده است و گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. قبل فرود در نزدیکی شهر زیبای فرمو که در نزدیکی دامنه کوه قرار دارد، روح ماجراجویانه‌ی خود را با مناظر ساحلی و آب‌های آرامش‌بخش دریای آدریاتیک، و تپه‌ها و ساختمان‌های باستانی الهام ببخشید.

جزیره دنارو، فیجی

زیبایی مطلق فیجی گرمسیر را باید دید تا باور کرد. و این واضح‌ترین منظره‌ای است که از فراز آسمان خواهید دید. شما در این منطقه  از ارتفاع 4267 متری می‌پرید و به شتاب نهایی می‌رسید و پس از آن با آرامش به سمت ساحل شنی سفید جزیره‌ی دنارو شناور می‌شوید و از مناظر شگفت‌انگیز اطراف مجمع‌الجزایر لذت می‌برید. شما به راستی احساس می‌کنید که در حال فرود آمدن در بهشت هستید. دراپ زون فیجی پیشنهادهای خوبی دارد.

سویل، اسپانیا

جا دارد که بگوییم فلیکس بامگارتنر خیلی مشتاق لذت بردن از تابش پرتوهای خورشید به هنگام پریدن نبود، با این وجود لباس فضایی او اجازه‌ی برنزه شدن را به او نمی‌داد. اگرچه برای اکثر ما در هنگام انتخاب تعطیلات آب و هوای آفتابی یک اولویت و ضروری است. چتربازی در سویل تضمین‌کننده‌ی یکی از بهترین شرایط آب و هوایی اروپا است، حتی بهتر از آن. می‌توانید به ارتفاع 4572 متری، بالاترین ارتفاع موجود در قاره، دسترسی پیدا کنید و زمان بیشتری را برای تجربه هیجان سقوط آزاد در اختیار داشته باشید.

سانتا باربارا، ایالات متحده آمریکا

اگر قصد ماهر شدن در چتربازی با چترنجات را دارید، در این صورت سانتا باربارا با فراهم کردن چتربازی دونفره از ارتفاع 5486 متری رقیب سرسختی برای مرکز فضایی چتربازی فلوریدا است. آنها پس از 15 سال پرش در خارج از لس آنجلس می‌دانند که در حال انجام چه کاری هستند و به ارائه‌ی مناظر وسیع و گسترده در خط ساحلی اقیانوس آرام به خود افتخار می‌کنند.

دبی

در دبی، همه چیز باید بزرگ‌تر، درخشان‌تر، و هیجان‌انگیزتر از هر جای دیگری در جهان باشد و به نظر می‌رسد این امر در مورد چتربازی نیز صادق است. نگاه کردن به سطح زمین از بلندترین ساختمان جهان، از پر زرق و برق‌ترین هتل در سطح سیاره، از بالای جزایز دست‌ساز انسان، از بیابان‌های وسیع و خط ساحلی درخشان بی‌شک هیجان‌انگیزترین تجربه خواهد بود. دبی به شهری تبدیل شده است که هر ساله میزبان مسابقات بین‌المللی چتربازی است.

آبشار ویکتوریا، آفریقا

دیدن آبشار ویکتوریا از آسمان این تصور را ایجاد می‌کند که زمین به زیر پای شما باز شده است. با این حال نترسید، مستقیماً به سمت مرکز سیاره سقوط نخواهید کرد، فقط بر فراز این آبشار نفس‌گیر و خیره‌کننده شناور خواهید بود و از فرصتی عالی برای گرفتن عکسی بی‌نظیر از منظره بهره‌مند خواهید شد.

خلیج بایرون، استرالیا

استرالیا کشوری غنی از مناظری بی‌نظیر است، اما هیچ کدام بهتر از بهشت ساحلی خلیج بایرون نیست. این مناظر به قدری از بالا خیره‌کننده به نظر می‌رسند که به یک مهد مرکزی برای چتربازانی تبدیل شده است که برای لذت بردن از مناظر سواحل طلایی و آب‌های شفاف کریستالی گرد هم جمع می‌شوند. علاوه بر این، پرش از مرتفع‌ترین ارتفاع موجود در استرالیا، 4267 متر، به این معنی است که یک دقیقه بیشتر هیجان سقوط آزاد را تجربه خواهید کرد.

کرناتکه، هند

چتربازی ترند نسبتاً جدیدی در هند است و تا حدودی از یک فیلم موفق بالیوودی که صحنه‌ای نمادین از چتربازی دارد، الهام گرفته شده است. کمبود دراپ زون‌های مناسب برای چتربازی تا حدودی مانع پیشرفت این ورزش شده است. اما اکنون به لطف مراکز آموزشی کاکینی که مجموعه‌ای از کمپ‌های آموزشی در کرناتکه برگزار کرده است، تغییرات به خصوصی کرده است. البته با این دراپ زونی که در نزدیکی تپه‌های چاموندی در کنار شهر پلس است، به سختی می‌توان مکان مناسب‌تر دیگری را برای چتربازی تصور کرد.

اِفِسوس، ترکیه

اگر این مکان به اندازه‌ی کافی برای میزبانی اولین بازی‌های هوایی جهان در سال 1997 خوب نبود، که این بازی‌ها در آنجا برگزار نمی‌شد. پس می‌توانید مطمئن باشید که چیز خاصی در مورد اِفِسوس ترکیه وجود دارد. با چتربازی بر فراز شهر باستانی افسوس، که زمانی یکی از بزرگ‌ترین شهرهای جهان در زمان رومیان بوده و اکنون یکی از شگفت‌انگیزترین مناظر را دارد، می‌توانید از آب و هوای آن لذت ببرید، همچنین می‌توانید به گذشته‌ها و در تاریخ سفر کنید.

امپوریابراوا، اسپانیا

معمولاً در سه رتبه‌ی اول مراکز چتربازی در جهان قرار می‌گیرد. مربیان متخصص اینجا عناوین و اعتبار بسیار زیادی دارند و بسیار سرشناس هستند. این واقعیت که شما از بالای یکی از بزرگ‌ترین اسکله‌های جهان می‌پرید و در زیر تلالو نور خورشید به کوستا برابا خیره می‌شوید، مطمئناً به جذاب بودن این دراپ زون کمک می‌کند. چتربازی در امپوریابراوا همچنین به شما این امکان را می‌دهد تا یک پرواز بسیار لذت‌بخش در اطراف یکی از خوش‌منظره‌ترین دراپ‌زون‌ها داشته باشید. دراپ زون شگفت انگیز در اسپانیا خواستید این محل را فراموش نکنید.

پریس، کالیفرنیا

این فقط یک چتربازی نیست، بلکه سبکی در چتربازی است. اگر نشاط و سرزندگی پرش از ارتفاع 3810 متری بر فراز حومه‌ کالیفرنیا کافی نیست، می‌توانید دستاوردهای خود را در پشت بام رستوران بامب‌شلتر یا حتی با شیرجه زدن در استخر روباز امتحان کنید. دراپ زون پریس همچنین دارای یک تونل باد سرپوشیده برای چتربازی است که می‌توانید مهارت‌های خود را در آن تقویت کنید یا حتی بدون سوار شدن به هواپیما یا هلیکوپتر طعم هیجان سقوط آزاد را بچشید. علاوه بر این اگر دوست داشتید چند روزی در آنجا اقامت داشته باشید و از هوای نشاط‌آور آنجا لذت ببرید، خانه‌هایی روستایی برای اقامت وجود دارد.

دلند، فلوریدا

مرکز دلند پس از 30 سال تجربه در چتربازی مطمئناً می‌داند در حال انجام چه کاری است. همچنین می‌داند که چگونه جشن‌های، جشن‌های ساحلی، باربیکیو و سرگرمی و شادی بیشتری برای افراد فراهم کنند. البته از خود چتربازی از ارتفاع 4267 متری با سرعت بیش از 193.12 کیلومتر بر ساعت لذت‌بخش‌تر نیست. یکی از محبوب‌ترین نقاط چتربازی در جهان برای مبتدیان و همچنین باتجربه‌ها این منطقه است. می توان گفت دلند دراپ زون شگفت انگیزی است که می تواند شما را سرگرم کند.

موریس

مربیان متخصص در مرکز چتربازی موریس چتربازی دونفره برای افراد 15 سال، و در صورت اندازه شدن هارنس برای افراد کمتر از 15 سال، را برای اولین بار امکان‌پذیر کردند. به این معنی که تمام اعضای خانواده می‌توانند در این تجربه منحصر به فرد بر فراز منظره‌ی بهشتی موریس سهیم باشند.

پیش از این دو مطلب در رابطه با دراپ زون های شگفت انگیز دنیا در وب سایت قرار گرفته است. برای مطالعه کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا