اخباررکوردها

رکورد مسن ترین زن که دونفره چتربازی کرد

رکورد مسن ترین زن که دونفره چتربازی کرد

رکورد مسن ترین زنی که دو نفره چتربازی کرد از چه قرار است؟ زن 104 ساله چند روز پس از چتربازی‌ای که می‌توانست اسم او را در کتاب‌ رکودها ثبت کند، می‌میرد.

دوروتی هافنر، زن 104 ساله اهل شیکاگو چند روز قبل از فوتش آرزوی چتربازی دونفره‌ی خود را محقق کرد. این چتربازی می‌توانست نام او را به عنوان مسن‌ترین فردی که از هواپیما پریده است، در کتاب رکودهای جهانی گینس ثبت کند. جو کونانت نزدیک‌ترین دوست دوروتی است، او در مصاحبه با ما اعلام کرد که جسد او صبح روز دوشنبه توسط کارکنان خانه‌ی سالمندان پیدا شد. کونانت در ادامه گفت، ظاهراً هافنر یکشنبه شب در خواب مرده است.

کونانت پرستار است. او و دوروتی چند سال پیش زمانی که کونانت در خانه‌ی سالمندان دیگری کار می‌کرد، آشنا شدند. کونانت به درخواست خود دوروتی او را مادربزرگ صدا می‌زد. او می‌گوید که دوروتی سرشار از زندگی و پرانرژی بود و از نظر ذهنی کاملاً هوشیار بود.

کونانت در ادامه گفت: «مادربزرگ خستگی‌ناپذیر بود، و همیشه در حال جنب و جوش و فعالیت بود. او کسی نبود که بعدازظهرها چرت بزند یا در مراسم‌ها شرکت نکند. همیشه در همه جا حضور فعال داشت».

هافنر در 1 اکتبر، چتربازی کرد و توانست نام خود را به عنوان مسن‌ترین چترباز جهان در کتاب رکوردها ثبت کند. او از ارتفاع 4100 متری بر فراز  آسمان اتاوا، ایلینوی، از هواپیما به بیرون پرید.

هافنر به یکی از تماشاچیان حاضر در دراپ‌زون گفت: «سن فقط یه عدده». این اولین پرش او از هواپیما نبود، بلکه یک بار دیگر زمانی که 100 سال داشت، چتربازی را تجربه کرده بود. کونانت به ما گفت که در حال انجام کارهای اداری است تا نام هافنر بعد از مرگش به عنوان مسن‌ترین چترباز جهان در کتاب‌ گینس ثبت شود. رکورد فعلی در ماه مِی سال 2022 توسط لینئا اینگگارد لارسون 103 ساله از سوئد به ثبت رسیده است. او در ادامه بیان کرد که هافنر برای شکستن رکورد، چتربازی نکرد. او فقط به قدری از پرش اول خود لذت برده بود که می‌خواست دوباره آن را تجربه کند.

«او اصلاً قصد نداشت تا رکورد جدیدی ثبت کند. و حتی به مطبوعات و رسانه‌ای شدن هم علاقه‌ای نداشت. او برای چتربازی خود دلیل خیلی خاصی هم نداشت، فقط دلش می‌خواست دوباره انجامش بده.»

رکورد مسن ترین زن

انجمن چتربازی شیکاگو و انجمن چترنجات ایالات متحده سه‌شنبه‌ی گذشته در بیانیه‌ای مشترک از هافنر تجلیل کردند.

آنها گفتند: «ما عمیقاً از درگذشت دوروتی ناراحت هستیم و افتخار می‌کنیم که سهمی در ثبت رکورد جهانی او داشتیم. چتربازی فعالیتی است که بسیاری از ما با خیال راحت آن را در فهرست آرزوهای خود قرار می‌دهیم. با این حال دوروتی به ما یاد داد که هیچ وقت برای تجربه‌ی هیجان دیر نیست. ما برای همیشه خوشحال خواهیم بود که چتربازی بخشی از زندگی هیجان‌انگیز و خوشبخت دوروتی بوده است.

کونانت گفت، هافنر بیش از چهار دهه به عنوان اپراتور تلفن کار می‌کرد. او تمام عمر خود را در شیکاگو سپری کرده بود و هرگز ازدواج نکرده بود. به گفته‌ی کونانت او هیچ فامیل نزدیکی ندارد.

مراسم یادبودی در اوایل نوامبر برای هافنر برگزار خواهد شد.

کونانت گفت: «او برای من دوست عزیزی بود، کسی که منبع الهام‌بخش من بود».  

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا