چتربازیرکوردها

دیلیس پرایس مسن‌ترین زن چترباز جهان

دیلیس پرایس مسن‌ترین زن چترباز سولو جهان

مسن‌ترین چترباز زن جهان در سن 88 سالگی درگذشت، بازنشسته‌ی الهام‌بخش اهل کاردیف، بعد از سن 54 سالگی  1.139 پرش انفرادی با چترنجات انجام داد.

مسن‌ترین چترباز زن جهان در سن 88 سالگی بعد از انجام 1.139 پرش انفرادی با چترنجات به علت کهولت سن درگذشت. دیلیس پرایس در سن 80 سالگی رکورددار مسن‌ترین زن چترباز در سال 2013  بود و نامش در کتاب گینس ثبت شده است. او اولین چتربازی خود را در سن 54 سالگی انجام داد و پس از آن پرش‌های انفرادی با چترنجات را در سراسر جهان و دراپ زون های مختلف دنیا انجام داد.

اگرچه او قبل از اولین پرش خود از ارتفاع وحشت داشت، اما سرانجام توانست انجامش دهد. او در یکی از گفتگوهای خود گفت، «نمی‌تواند زندگی بدون چتربازی را تصور کند».  پریس باتوجه به پیشینه‌ی خود در رقص، مؤسسه‌ی خیریه‌ای برای افراد مبتلا به اختلال یادگیری تأسیس کرد که برنامه‌های حرکتی خلاقانه برای این افراد و سایر گروه‌های حساس جامعه ارائه می‌دهد.

مسن‌ترین زن چترباز جهان
پیرترین زن چترباز جهان

پرایس در سال 2003 به خاطر کارهای خیرخواهانه‌اش نشان OBE را برای خدمت‌رسانی به افراد با نیازهای خاص دریافت کرد. علاوه بر این در سال 2017 در مراسم سالانه‌ی افتخار بریتانیا (The Pride of Britain Awards) جایزه‌ی ویژه‌ای دریافت کرد.  خواهرزاده‌ی پرایس، مارک جیمز پری، در رسانه‌های اجتماعی به او ادای احترام کرد. او در حساب توییتر خود با تگ کردن صفحه‌ی شخصی عمه‌اش نوشت: «خیلی خیلی ناراحت‌کننده است که عمه‌ام برای همیشه از پیش ما رفت. او با شخصیت باورنکردنی که داشت زندگی خیلی‌ها را تحت تأثیر قرار دارد. او برای همه الهام‌بخش بود. دلمان برایت تنگ خواهد شد».

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا