چتربازیمقدماتی

لیست آرزوهای چتربازی

13 ایده‌ی برتر برای لیست آرزوهای چتربازی

لیست آرزوهای چتربازی بی انتهاست. شما چتربازی دونفره را ممکن است به این دلیل انجام دهید که اولین آیتم لیست آرزوها است. اگر در لیست آرزوهای شما چتربازی باشد من عماد مظلومیان کاملاً از آن حمایت می‌کنم؛ بسیاری از دوستان من بعد از پرش با لبخندی بزرگ ناشی از موفقیت در انجام دادن این کار  دراپ زون را ترک می کنند. البته بسیاری از افراد تا ساعت ها حسو حال عجیبی را تجربه می کنند که به خاطر ترشح هورمون های شادی مانند ادرنالین و ..هست.

… اما شاید فهرست آرزوی دیگری در پشت این آیتم از فهرست آرزوی فعلی شما پنهان باشد.

اگر اولین تجربه‌ی چتربازی دونفره‌‌تان شما را عاشق و شیدای سقوط آزاد کند، در این صورت راز لذت‌بخشی را کشف خواهید کرد: کارهای فوق‌العاده‌ی زیادی وجود دارد که در ورزش چتربازی می‌توانید انجام دهید. کافی است آموزش چتربازی را شروع کنید. دنیای چتربازی ایده های مختلفی دارد که در این مطلب فهرست فهرستی از این کارها و آرزوها لیست شده اند! زمانی که شیفته‌ی چتربازی شوید، ممکن است بخواهید آیتم‌های این لیست را بیشتر کنید و خود را به مأمویتی دیوانه‌وار بفرستید تا تمام کارهایی که چتربازان انجام می‌دهند را تجربه کنید. رسیدن به این لیست البته بسیار گران قیمت خواهد بود.

مروری بر 13 آیتم برتر لیست آرزوهای چتربازی

  • چتربازی دونفره
  • دریافت گواهینامه‌ی چتربازی انفرادی
  • پریدن همراه با دوستان‌تان
  • پرش هولاهوپ
  • پرش با اسباب‌بازی‌های لگو
  • پرش با لباس عروسکی
  • پرش از بالون
  • چتربازی از هلیکوپتر
  • چتربازی نظامی در ارتفاع بالا/ سقوط آزاد نظامی
  • پرش شبانه
  • چتربازی از هواپیمای دوباله
  • فرود در کنار ساحل
  • پرش نمایشی

چتربازی دونفره

اولین مورد در لیست چتربازی دونفره است، البته برای شروع. اولین چتربازی دونفره باعث می‌شود تا لذت چتربازی و سقوط آزاد را لمس کنید؛ همچنین شما را برای اولین بار از هواپیمای در حال پرواز خارج می‌کند. شما عواطف، همراهی و مسئولیت را تجربه خواهید کرد؛ و به احتمال زیاد ذهن شما را کاملاً درگیر خود می‌کند. شما چیزی را تجربه می کنید که فقط در آسمان ممکن است. لیست آرزوهای چتربازی بدون شک با تندم شروع می شود.

دریافت گواهینامه چتربازی انفرادی

پیگیری مجوز چتربازی انفرادی سطح یک به تعهد جدی نیاز دارد، با این حال چالشی طولانی مدت است. شما یاد می‌گیرید که چگونه از سطح بدن خود برای پرواز استفاده کنید؛ نحوه‌ی چرخیدن، سرعت گرفتن و حرکت به جلو با سرعتی هیجان‌انگیز را نیز یاد خواهید گرفت. همچنین، نحوه‌ی نزدیک شدن به سایر جامپرها در هوا، پیوستن به آنها، و جدا شدن ایمن در هنگام اجرای سقوط آزاد را یاد می‌گیرید. به شما آموزش داده می‌شود تا چترنجات خود را جمع کنید. هنگامی که در این دوره فارغ‌التحصیل شدید، صاحب افتخاری «بلیط طلایی» خواهید شد که این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا تقریباً در هر نقطه از جهان به تنهایی پرواز کنید. مدرکی که شما در صورت شروع دوره با من دریافت خواهید کرد از طرف معتبرترین انجمن چتربازی صادر می شود که همان انجمن چتربازی امریکا هست. اولین گام در رسیدن به لیست آرزوهای چتربازی گرفتن لایسنس است.

پرش به همراه دوستان‌تان

با در دست داشتن لایسنس، مشتاق خواهید بود تا در جهان آبی و بزرگ آسمان که به روی شما گشوده شده است، کاوش کنید. می‌توانید به برخی از دوستان چترباز خود بپیوندید و روش‌های فوق‌العاده‌ای برای خروج از هواپیما ایجاد کنید: شیرجه زدن، پشتک زدن، یا پیوستن به سایر دوستان خود تا به شکل یک صف‌آرایی از هواپیما خارج شوید. شما حتی می‌‌توانید دنبال‌بازی کنید، یک نفر نقش خرگوش را بازی کند و شما برای رسیدن به او و گرفتن‌اش به سمت پایین حرکت کنید.

پرش هولاهوپ

آماده‌اید تا انجام کارهای غیرعادی را افزایش دهیم؟ پرش هولاهوپ را امتحان کنید. در این مورد، دو نفر درحالی که هولاهوپ را در دست دارند از هواپیما خارج می‌شوند و آن را نگه می‌دارند تا سایر جامپرها بتوانند از بین آن رد شوند و پرواز کنند. هدف از این بازی این است که متوجه شوید چند نفر می‌توانند قبل از فرا رسیدن زمان باز کردن چتر از حلقه عبور کنند.

پرش با اسباب‌بازی لگو

هر چترباز داخل هواپیما قطعه‌ای از لگو را برمی‌دارد. یکی از جامپرها قطعه‌ی مرکزی را برمی‌دارد، و دیگران سایر قطعه‌ها را برمی‌دارند. پس از خروج از هواپیما همه به هم نزدیک می‌شوند تا قبل از خارج شدن از ارتفاع قطعات را روی هم سوار کنند.

پرش با لباس عروسکی

در دراپ‌زون هر روز می‌تواند هالووین باشد. یکی از سنت‌های مورد علاقه‌ی ما پوشیدن لباس‌های خنده‌دار است. به خصوص در «بوگی» (مهمانی چتربازی)، لباس‌های خنده‌دار زیادی می‌بینید، ازجمله توتو، پیژامه، و سایر خلاقیت‌های دیگر برای درست کردن لباس‌های خنده‌دار؛ پس هر چه زودتر اقدام کنید. سعی کنید دوستان‌تان را مجبور به پوشیدن تم خاصی کنید! لباس‌های عجیب و غریب شخصیت‌های فیلم‌ها را حتماً امتحان کنید، مثل دمگورگن.

پرش از بالون

سقوط آزاد از بالون هوای گرم یکی از جالب ‌توجه‌ترین کارهایی است که می‌توانید در طول عمر خود انجام دهید.  چتربازی از یک هواپیمای آرام بدون سرعت افقی با پریدن از هواپیما کاملاً متفاوت است. مهم نیست که چند بار تجربه‌ی پریدن از هواپیما را دارید، پریدن از بالون تفاوت بسیاری دارد. حتی حس سیخ شدن موهای بدن ناشی از هیجان آن کاملاً با هواپیما متفاوت است اما با اینحال بسیار دلپذیر است.

لیست آرزوهای چتربازی
لیست آرزوهای چتربازی پرش از بالن هوای گرم

پرش از هلیکوپتر

پرش از هلیکوپتر یکی دیگر از موارد ضروری لیست آرزوها است. مانند بالون، عدم داشتن سرعت رو به جلو باعث می‌شود تا حسی متفاوت را در هنگام خروج تجربه کنید. حتی در برخی از هلیکوپترها می‌توانید از میله‌ی بیرونی هلیکوپتر آویزان شوید.

سقوط ازاد در ایران
سقوط ازاد در ایران

چتربازی نظامی در ارتفاع بالا/ سقوط آزاد نظامی

از کارهای پیچیده صحبت می‌کنید! تمام جامپرها در چتربازی نظامی در ارتفاع بالا باید در هواپیما اکسیژن اضافی تنفس کنند و لباس‌های خود را  بدون توجه به آب و هوای سطح زمین متناسب با هوای سرد ارتفاع بپوشند. برخی از سقوط آزادها می‌توانند در ارتفاع 7.924 کیلومتری اتفاق بیافتد که دو برابر ارتفاع خروج معمولی در بیشتر دراپ‌زون‌ها است. نتیجه: طبیعی است که مدت زمان سقوط آزاد به طور قابل توجهی بیشتر باشد و مناظر دیدنی در ارتفاع بالا بسیار متفاوت است.

پرش شبانه

صرف نظر از سطح تجربه‌ی شما پرش‌های شبانه بسیار عجیب و غریب هستند. این نوع پرش خارج از حد معمول است (حتی برای ورود به این قلمرو نیاز به مجوزهای ویژه دارید) و از پروازهای روزانه بسیار خطرناک‌تر است (زیرا حتی پرش‌های معمولی که در یک دراپ‌زون مشخص در روز انجام می‌شود می‌تواند با تغییر اساسی در تصاویر بصری که آنها را به سمت پایین هدایت می‌کند، از بین برود). گفته می‌شود که پرش شبانه چیزی است که بیشتر چتربازان نمی‌خواهند آن را از دست بدهند.

پرش از هواپیمای دوباله

آیا هواپیماهایی که در کارتون‌های قدیمی دیزنی بودند را یادتان هست؟ همان‌هایی که دو صندلی در فضای باز داشتند (اتاقک بسته نداشتند) و معمولاً میکی و مینی ماوس استفاده می‌کردند، و همیشه هم عینک و روسری سفید می‌پوشیدند؟ شما می‌توانید از آنها بیرون بپرید. نکته: می‌توانید کمربند ایمنی خود را باز کنید و در حالت نشسته و به صورت وارونه چتربازی خود را شروع کنید.

فرود در کنار ساحل

آیا می‌خواهید بعد از چتربازی مستقیماً به تعطیلات ساحلی بروید؟ به راحتی می‌توانید. این نوع پرش به دلیل درگیر بودن وزش باد در آن (و اغلب گردشگران ناآگاه در زیر) به سطح پیشرفته‌تری از مجوز چتربازی انفرادی نیاز دارد؛ اما فکرش را بکنید که احساس شن و ماسه‌ی ساحل در بین انگشتان پا بعد از یک چتربازی نفس‌گیر چقدر لذت‌بخش خواهد بود.

پرش نمایشی

آخرین آیتم لیست آرزوها برای بیشتر چتربازان که البته به مجوز سطح پیشرفته‌ نیاز دارد، پرش نمایشی است. که این امکان را برای چترباز فراهم می‌کند تا برای گروهی از افراد حرکات نمایشی اجرا کند. در مقابل چشمان جمعیتی که در استادیوم ورزشی در حال تشویق کردن شما هستند فرود خواهید آمد و پرچم کشور خود را به همراه دارید.

منتظر چی هستید؟ این لیست آرزو شروع نمی‌شود مگر اینکه اولین پرش خود را شروع کنید؛ پس همین امروز شروع کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا