چتربازیرکوردهامقدماتی

6 رکورد جالب چتربازی

6 رکورد جالب چتربازی

از آنجا که ما عاشق چتربازی هستیم، فکر کردیم که به اشتراک گذاشتن تعدادی از رکوردهای جالب چتربازی و آمار و اطلاعات جالب و در عین حال ساده در مورد ورزشی که دوست داریم می‌تواند جالب باشد. در اینجا 6 حقیقت جالب در مورد چتربازی ذکر شده است:

  1. حقیقت اول:

اولین پرش با چتر نجات که تا کنون ثبت شده است توسط مخترع چتر نجات به نام آندره ژاک گارنرین[1] انجام شده است. گارنرین هوانوارد رسمی فرانسه بود و بسیار مشتاق چتربازی بود. گارنرین اختراع خود را در 22 اکتبر سال 1797 در پاریس با پریدن از یک بالون هیدروژنی از ارتفاع 975.36 متری آزمایش کرد. همسر او، ژان ژنویو لابروس[2] اولین زنی بود که به تنهایی صعود کرد و با چتر نجات پرید. این رکورد جالب چتربازی را می دانستید؟

  • حقیقت دوم:

اولین سقوط آزاد بدون چتر نجات توسط لوک آیکینز در سال 2016 انجام شد. او از ارتفاع 7620 متری پرید و در یک تور فرود آمد. کاملاً جدی هستیم او از هیچ گونه چتر نجات یا لباس وینگ سوت استفاده نکرد. می‌توانید تأییدیه رکود جهانی گینس را برای مطمئن شدن مشاهده کنید.

  • حقیقت سوم:

تقریباً از 40000 عضو انجمن چتر نجات ایالات متحده فقط 2 درصد از آنها بالای 10000 سقوط آزاد را تجربه کرده‌اند. 10000 سقوط آزاد را فرض کنید (این حداقل چیزی است که در اینجا در مورد آن صحبت می‌کنیم). اگر میانگین سقوط آزاد برای هر پرش را 1 دقیقه در نظر بگیریم،  10000 دقیقه برابر با 166.7 ساعت است.

  • حقیقت چهارم:

مرتفع‌ترین پرش با چتر نجات در طول تاریخ در سال 2014 توسط آلن یوستیس[3] به ثبت رسیده است. او از ارتفاع 414193متری پرید! زمان سقوط آزاد با چتر نجات دروگ تقریباً چهار و نیم دقیقه بود و کل زمان فرود او 15 دقیقه به طول انجامید. یوستیس به سرعت تقریباً 1320 کیلومتر بر ساعت رسیده بود. رکورد قبلی برای فلیکس بامگارتنر[4] بود که در سال 2012 به ثبت رسید. او همچنان رکوردار طولانی‌ترین و سریع‌ترین سقوط آزاد است. او با پرش از ارتفاع 38.970 متری با دستیابی به 1.25 ماخ، توانست سرعت صوت را بشکند. این عملیات بخشی از پروژه Red Bull Stratos بود. این دو رکورد را نباید با یکدیگر اشتباه گرفت، زیرا یوستیس با چتر نجات دروگ پرید. همچنین سرعت عمودی و مسافت سقوط آزاد آنها در دسته‌بندی متفاوتی قرار دارد که یک رکورد جالب چتربازی را بوجود آورد.

  • حقیقت پنجم:

رده سنی بین 30 تا 39 سال رایج‌ترین جمعیت سنی برای انجام پرش انفرادی است، که 26 درصد از اعضای انجمن چتر نجات ایالات متحده را تشکیل می‌دهد. بسیاری از متولدین اواخر دهه‌ی 70 و اوایل دهه‌ی 80 می‌خواهند که پرواز کنند!

  • حقیقت ششم:

رکورد مسن‌ترین چترباز جهان متعلق به پیرمردی 101 ساله از انگلیس به نام برایسون ویلیان وردون هیز است. او اولین پرش خود را در صدمین سالگرد تولدش انجام داد. برایسون در یک مصاحبه مطبوعاتی درباره‌ی سقوط آزاد و پرش گفت: «باید کمی علاقه در من باشد، زیرا باعث شد تا دوباره خواهان انجامش باشم».


[1] Andre-Jacques Garnerin

[2] Jeanne Genevieve Labrosse

[3] Alan Eustace

[4] Felix Baumgartner

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا