آموزشیایمنیچتربازیمقدماتی

نکاتی برای اولین تجربه سقوط آزاد

7 نکته جهت آمادگی برای اولین تجربه سقوط آزاد

اولین تجربه سقوط آزاد بسیار متفاوت و هیجان‌انگیز و به همان نسبت آماده شدن برای این تجربه بسیار چالش‌برانگیز است. موارد ناشناخته زیادی برای افراد تازه‌کار وجود دارد، مانند چگونگی انجام سقوط آزاد دو نفره، اطمینان از ایمن بودن چتربازی و اینکه سقوط آزاد و پرش با چتر نجات چه احساسی دارد. اگر از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید از قبل تمام جزئیات را بدانید رعایت این هفت نکته به شما کمک می‌کند تا برای اولین تجربه سقوط آزاد خود آماده شوید.

داشتن خواب مفید شبانه

اولین تجربه سقوط آزاد نیاز به مقدماتی دارد. یکی از مواردی که باید به آن توجه کرد کم‌خوابی است. استراحت و داشتن خواب مفید شبانه یکی از نکات کلیدی قبل از تجربه سقوط آزاد است. سعی کنید شب قبل از پرواز، خواب خوبی داشته باشید! این موضوع برای ورزشکاران حرفه‌ای رشته سقوط آزاد بسیار اهمیت دارد.

12 ساعت قبل از سقوط آزاد مصرف الکل ممنوع!

ممکن است تصور کنید که مصرف الکل به شما در حفظ آرامش اعصاب کمک می‌کند، اما برخلاف این تصور، مصرف الکل (علاوه بر ممنوعیت) بر تجربه شما تأثیر منفی می‌گذارد. مصرف الکل و مواد مخدر شما را دچار کرختی می‌کند. سقوط آزاد یک تجربه کاملاً حسی است. نباید دست‌به‌کاری بزنید که در انتقال حس خوب و احساس هیجان در چنین تجربه‌ای، خللی وارد شود.

جدا از این مسئله، سقوط آزاد یک تجربه شادی‌آور طبیعی است. مغز شما هورمون‌های شادی‌آور قدرتمندی مانند آدرنالین، دوپامین، سروتونین و نوراپی نفرین را قبل، در حین و بلافاصله پس از پرش آزاد می‌کند. وقتی می‌توانید همه این احساسات و هیجانات را به‌صورت یکجا و به شکلی طبیعی تجربه کنید، به هیچ‌چیز دیگری نیاز نخواهید داشت.

خوردن یک وعده غذایی سالم

خوردن یک وعده غذایی سالم قبل از پرش به جلوگیری از ابتلا به بیماری حرکت کمک زیادی می‌کند و همه این‌ها بخشی از راهکارها برای ایجاد آمادگی و احساس خوب برای داشتن یک تجربه پرش ایدئال است. ضمناً با توجه به اینکه چتربازی ممکن است تقریباً نیمی از روز طول بکشد، مقداری تنقلات به همراه داشته باشید!

انجام حرکات کششی قبل از پرش

برای انجام پرش باید بدنی نرم و انعطاف‌پذیر داشته باشید؛ بنابراین انجام حرکات کششی قبل از پرش توصیه می‌شود.

پوشیدن لباس مناسب

شما باید از لباس‌های ورزشی راحت و کفش‌های بسته استفاده کنید. پوشیدن دمپایی راحتی و چکمه ممنوع است. لباس‌هایی که دارای طرح و نوشته هستند نیز معمولاً قابل‌قبول هستند!

مشارکت داشته باشید

به هر دلیلی که به سراغ تجربه سقوط آزاد آمده‌اید: برآورده کردن آرزوی تجربه سقوط آزاد، نیاز غلبه بر ترس یا حضور در جشن برای یک مناسبت خاص، همه ما باید یاد بگیریم که در لحظات حساس چه واکنشی از خود نشان دهیم. باوجوداینکه دستورالعمل‌های سقوط آزاد بسیار ساده است، داشتن توجه و دقت کافی به آن‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. شرکت در دوره آموزشی سقوط آزاد دو نفره بسیار مهم است، زیرا مربی شما در لحظات خاصی از پرواز به کمک و آگاهی شما نیاز دارد.

روحیه جنگجویانه و ابر قهرمانانه خود را به کار بگیرید

یک مطالعه علمی نشان داده است که گرفتن ژست ابرقهرمانی به مدت پنج دقیقه قبل از یک مصاحبه شغلی یا انجام کاری دشوار، نه‌تنها باعث افزایش اعتمادبه‌نفس در شما می‌شود، بلکه عملکرد بسیار بهتری نیز خواهید داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا