آموزشی

تیپ شخصیتی افراد چترباز چیست؟

تیپ شخصیتی افراد چترباز در این مطلب شرح داده خواهد شد. یکی از بهترین چیزهایی که در مورد چتربازی وجود دارد این است که افراد مختلف را به خود جذب می‌کند که برای تجربه شگفت‌انگیز پریدن از هواپیما گرد هم می¬آیند. چتربازان معمولاً در فیلم‌ها و تلویزیون به‌عنوان معتادان آدرنالین به تصویر کشیده می‌شوند که قطعاً در منطقه دراپزون با آنها برخورد خواهید کرد، اما به همان اندازه احتمال دارد که شما با افراد در هر سن‌وسال و از طبقات مختلف ملاقات کنید.
بااین‌حال، اعضای جامعه چتربازی ویژگی‌ها و تیپ شخصیتی مشترکی دارند و این همان چیزی است که آنها را گرد هم می‌آورد و باعث می‌شود مجدداً به آنجا برگردند. ما فهرست کوچکی از ویژگی‌های مشترک را گردآوری کرده‌ایم، اما این فقط اطلاعات سطحی را از چتربازی ارائه می‌دهد. باید به پاسخ به این سؤال کمک کند که چرا مردم به چتربازی روی می-آورند و تیپ شخصیتی افراد چترباز را مشخص کند. در تیپ شخصیتی افراد چترباز عنصر ترس از ارتفاع به نوع دیگری وجود دارد.

ترس از ارتفاع

بسیاری از چتربازان افرادی هستند که از مکانی شبیه به جایی که احتمالاً اکنون در آن هستید شروع کرده¬اند؛ بنابراین مضطرب، کنجکاو، دلهره‌آور، هیجان¬زده – . این کاملاً نرمال و طبیعی است که هنگام از پریدن از هواپیما درحالی‌که به کسی که به‌تازگی او را ملاقات کرده‌اید محکم بسته شده¬اید و کوله‌پشتی پر از منسوجات و وسایل ضروری را به پشت دارید بترسید (که البته به طور کامل بسته¬بندی شده است). در حقیقت، تقریباً هر چتربازی اعتراف می¬کند که نه‌تنها در ابتدا، بلکه همیشه موقع پرش کمی ترس دارد و ترس بخش بزرگی از جذابیت کار است!!!
افراد چترباز چالش‌ها را در آغوش می‌گیرند و از رویارویی با ترس لذت می برند.

خطر

چتربازی در واقع برعکس آن چیزی است که بسیاری از مردم فکر می¬کنند و بیشتر شامل محاسبه و دقت در کار است تا بی‌پروایی و تکیه بر شانس. می توان گفت تیپ شخصیتی افراد چترباز خطر پذیری یک اصل است.
آن زمان که چتربازی یک شیرین‌کاری مرگبار محسوب می¬شد که فقط توسط «افراد دیوانه‌» انجام می‌گرفت، گذشته است. چتربازی مدرن ورزشی‌ است که از علم و فناوری پیشرفته استفاده می‌کند، نیاز به آموزش دقیق و تسلط بر مهارت دارد. علاوه‌برآن، آژانس‌های متعددی وجود دارند که بر این صنعت نظارت کرده و انطباق را الزامی می‌کنند، از جمله FAA، USPA و PIA. خطر همیشه وجود دارد، اما به‌جای اینکه احتیاط را کنار گذاشته و بپرید – چتربازها از دانش به‌دست‌آمده و تکنیک‌های پیچیده برای کاهش خطر استفاده کرد و اوقات خوبی را برای خود رقم می‌زنند.
افراد چترباز برای ایمنی ارزش قائل هستند و جزو ریسک‌گریزترین انسان‌هایی هستند که ملاقات می‌کنید

پاداش

چتربازی چیزهای زیادی برای ارائه دارد. حتی با یک پرش می‌تواند یک زندگی را تغییر دهد – و فواید فیزیکی و ذهنی آنی و طولانی‌تری را ارائه دهد. همان¬طور که بدن شما فشار سقوط آزاد، شگفتی پرواز با کانوپی و پیروزی هنگام فرود را تجربه می‌کند، مغز شما مواد شیمیایی مفیدی را در بدن آزاد می‌کند که می‌تواند سلامت شما را به گونه بسیار واقعی و علمی بهبود ببخشد. بعلاوه و شاید مهم‌تر از همه، دانستن اینکه شما از آن دسته افرادی هستید که می‌توانید از یک هواپیما پایین بپرید، چالش‌های روزمره و به‌ظاهر حل‌نشدنی را برای رویارویی و غلبه بر آن آسان‌تر می‌کند.
افراد چترباز به توانمندسازی اهمیت می دهند و برای به حداکثر رساندن پتانسیل خود تلاش می‌کنند.

ارتباطات

منطقه dropzone پناهگاهی در دنیای واقعی محسوب می‌شود. در اینجا، مردم به دنبال تجربیات شگفت‌انگیز، فشارهای روزمره را از خود دور می‌کنند. چتربازی می‌تواند به‌عنوان یک سرگرمی، یک سبک زندگی، یک ورزش رقابتی و حتی یک حرفه شناخته شود. مهم‌تر از همه این حرفه به اجتماع و ارتباطات کمک می‌کند. در هر منطقه دراپزون در جهان، شما گروهی از افراد مختلف، حامی و فوق‌العاده مهمان‌نواز را خواهید دید. این چتربازها گرد هم می‌آیند تا کارهای خارق‌العاده‌ای را انجام دهند. هرکس، مهم نیست که از کجا آمده باشد، از ابتدا شروع می¬کند و حتی بعد از یک پرش شما عضوی از این خانواده می¬شوید!

اجتماع

افراد چترباز به اهمیت و قدرت اجتماع اعتقاد دارند.
اکثر افراد می‌توانند (و، ما معتقدیم که همه باید) حداقل یک‌بار در طول زندگی خود در آسمان بزرگ و آبی بپرندکنند و اوج بگیرند و به‌محض اینکه پای خود را در منطقه دراپزون گذاشتید، بله، شما! – خواهید دید که شما دقیقاً از آن دسته افراد چترباز هستید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا