آموزشیچتربازیحرفه‌ای

چگونه مربی چتربازی USPA شویم؟

درجه‌بندی مربیگری چیست؟

در این مطلب در مورد اینگه چه طور می توان مربی چتربازی شد صحبت می کنیم. اولین امتیازی که یک چترباز می‌تواند پس از دریافت لایسنسUSPA B خود کسب کند، درجه‌بندی مربیگری یا همان کوچ ریتینگ است. کسب این امتیاز، اولین قدم برای دستیابی به سایر امتیازهای USPA به‌حساب می‌آید. برای اینکه امتیاز USPA را برای مربیگری در رشته‌های AFF، سقوط آزاد دو نفره یا IAD/SL به دست آورید، ابتدا باید این دوره آموزشی پیش‌نیاز را بگذرانید. به طور کلی برای اینکه مربی چتربازی شوید باید اول کوچ ریتینگ خود را بگذرانید تا مسیر برای مدارج بعدی هموار شود.

درجه بندی مربی چتربازی

درجه‌بندی مربیگری سقوط آزاد به شما این امکان را می‌دهد تا به هنرجویان خود به‌صورت تئوری (بر روی زمین) و عملی (در حین پرواز) آموزش دهید. هنگامی‌که این امتیاز را به دست آوردید، می‌توانید مربیگری افرادی که دارای مجوز A هستند را به عهده بگیرید و آن‌ها را در پرش‌های فورمیشن اسکای دایوینگ (FS) به‌صورت انفرادی همراهی کنید. همچنین، می‌توانید مربیگری افرادی که مجوز B خود را دریافت کرده‌اند را نیز در پرش‌های فورمیشن اسکای دایوینگ به‌صورت گروهی به عهده بگیرید.

پس از گذراندن این دوره آموزشی، باید توانایی آموزش مهارت‌های اساسی و پایه را به هنرجویان خود داشته باشید تا بتوانند یک پرش بی‌خطر که شامل کنترل در حین سقوط آزاد و کنترل در حین پرواز با کانوپی است، انجام دهند. همچنین، می‌توانید در آموزش بخش‌هایی از دوره‌های پرش اول و انجام پرش‌های ریکارنسی به‌عنوان دستیار فعالیت کنید.

پیش‌نیازهای دوره مربیگری چیست؟

معیارهای خاصی برای کسب مجوز و شرکت در دوره مربیگری سقوط آزاد وجود دارد؛ اما نگران نباشید، شروع اولین دوره درجه‌بندی مربیگری سقوط آزاد خیلی پیچیده نیست! برای شرکت در این دوره باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • عضو فعلی USPA
  • داشتن مجوز USPA B
  • تجربه 100 پرش در سقوط آزاد
  • تکمیل بخش «قبل از ورود» کارت مهارت درجه‌بندی مربیگری
  • کمک در یکی از دوره‌های پرش اول

در دوره درجه‌بندی مربیگری USPA چه می‌آموزید؟

در طول دوره درجه‌بندی مربیگری USPA، انواع مهارت‌های ارتباطی و آموزشی که مهم‌ترین آن‌ها نقش یک مربی و پروسه یک مربیگری موفق است به شما آموزش داده می‌شود. در این کارگاه‌ها، تکنیک‌های توجیهی و تشریحی، ازجمله مهارت‌های سقوط آزاد و تجزیه‌وتحلیل ویدئویی و همچنین جنبه‌ها و تکنیک‌های روانی برای انجام سقوط آزاد آموزش داده می‌شود، بنابراین مربیان قادر خواهند بود هنرجویان خود را به روشی مثبت و مفید تشویق کنند. در این دوره، افراد مهارت‌های ارتباطی مؤثر را برای مربیگری در رشته سقوط آزاد آموزش می‌بینند و با ابزارهای مختلفی برای درک نحوه یادگیری افراد آشنا شده و تکنیک‌های تدریس و ارائه مفید را برای هنرجویان خود به دست می‌آورند.

پرش ارزیابی

شرکت‌کنندگان دوره‌های درجه‌بندی مربیگری، باید دو پرش موفقیت‌آمیز را با حضور ارزیاب دوره خود که در حین پرواز نقش شاگرد را ایفا می‌کند انجام دهند. این افراد در طول پروسه مربیگری که شامل انجام مهارت‌های تازه به‌دست‌آمده مانند جلسه توجیهی/ تشریحی، ارتباط مثبت و آمادگی کافی برای انجام پرش در سقوط آزاد و مهارت‌های پرواز با کانوپی است، در کنار شما خواهند بود.

نحوه انجام این پرش‌ها را جدی بگیرید! شما بر اساس نگرش مثبت، نظارت و بررسی تجهیزات، چگونگی سوارشدن در هواپیما و مسئولیت‌ها در حین پرواز و البته داشتن مهارت‌های کامل در انجام سقوط آزاد برای ایفای نقش خود به‌عنوان یک مربی ارزیابی می‌شوید. در طول این پرش‌ها، مهارت‌ها و روش‌های خاصی وجود دارد که از قبل برای انجام آن‌ها آماده می‌شوید.

مدت‌زمان و هزینه دوره چقدر است؟

به‌طورمعمول، تکمیل دوره درجه‌بندی مربیگری بین 3 الی 4 روز طول می‌کشد. بااین‌حال، به‌عنوان فردی که در این زمینه فعالیت می‌کند از این مسئله آگاه هستیم که شرایط آب‌وهوا می‌تواند بر زمان انجام پرش تأثیر بگذارند. همچنین، اگر تعداد شرکت‌کنندگان یک کلاس زیاد باشد، انجام پرش‌های ارزیابی برای همه افراد دوره ممکن است مدت‌زمان بیشتری طول بکشد.

هزینه دوره ممکن است بسته به‌جایی که دوره مربیگری USPA خود را می‌گذرانید متفاوت باشد. پیدا کردن دوره‌ها آسان هستند. می‌توانید دراپ زون‌های محل سکونت خود را بررسی کنید. همچنین می‌توانید از طریق وب‌سایت USPA، یک دوره را در بخش دوره‌های درجه‌بندی مربیگری انتخاب کنید. برای تعیین قیمت دوره، با محل تماس بگیرید.

علاوه بر این، برای تکمیل پرش‌های ارزیابی، باید هزینه درجه‌بندی مربیگری USPA و صدور کارت‌ها را در نظر بگیرید. به یاد داشته باشید، هزینه صدور کارت پرش و صدور کارت ارزیابی نیز به عهده خود شماست. همچنین ممکن است لازم باشد که نسخه‌هایی از راهنمای USPA Skydivers Information (SIM) و راهنمای درجه‌بندی آموزشی (IRM) را خریداری کنید. برای تکمیل دوره به این موارد نیاز خواهید داشت. بااین‌حال، می‌توانید آن‌ها را به‌صورت رایگان از اینترنت دانلود کنید، بنابراین خرید نسخه چاپی این راهنما ضرورتی ندارد.

آیا مایل به دریافت مجوز USPA هستید؟

درصورتی‌که مایل به دریافت مجوز USPA هستید، اما در حال حاضر در یک فدراسیون متفاوت درزمینهٔ سقوط آزاد عضویت دارید، نگران نباشید! می‌توانید مجوز فعلی خود را به USPA ارتقاء دهید و سپس مجوز درجه‌بندی مربیگری USPA را دریافت کنید. ممکن است یک سری قوانین خاص مانند آموزش‌های اولیه و هزینه‌های دیگر، بسته به نوع مجوزی که اکنون در اختیاردارید وجود داشته باشد که در حین کار با دراپ زون وابسته به USPA، مسئولین این پروسه به‌درستی شما را راهنمایی خواهند کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا