چتربازی
موضوعات داغ

زیباترین دراپ زون‌های دنیا برای سقوط آزاد

چتربازی در زیبا ترین مناطق دنیا

زیباترین دراپ زون‌های دنیا برای سقوط آزاد

اسکای دایوینگ در قله اورست
زیباترین دراپ زون‌های دنیا از نظر اقلیم و منظره بسیار با هم متفاوت هستند. چتربازی در اطراف قله اورست یکی از این دراپ زون‌های جذاب است. چتربازی در این مکان یک تجربه معمولی نیست! درواقع، تعداد بسیار کمی از افراد در جهان این شانس را داشته‌اند که در کوه‌های هیمالیا و قله باشکوه اورست، اسکای دایوینگ را تجربه کنند. چتربازی دو نفره و چتربازی به‌صورت انفرادی در این مکان هزینه بسیار زیادی دارد. اسکای دایوینگ در قله اورست یک گردش چندروزه است که کوه‌پیمایی برای رفتن به کمپ اصلی را شامل می‌شود و نسبت به یک تجربه چتربازی معمولی به آموزش و تجهیزات بیشتری نیاز دارد؛ اما به دلیل وجود مناظر شگفت‌انگیز، ارزش انجام دادن را دارد!

زیباترین دراپ زون‌های دنیا
زیباترین دراپ زون‌های دنیا

اسکای دایوینگ در دبی – نخل جمیرا

نخل جمیرا (The Palm) یک‌رشته جزایر زنجیره‌ای معروف در کشور دبی است که به دست انسان ساخته‌شده و تا سواحل خلیج‌فارس امتداد دارد و شامل هتل‌های درجه‌یک، اسپا، فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و خانه‌های مسکونی هست. نخل جمیرا یکی از معروف‌ترین مکان‌ها برای تجربه چتربازی است. تجربه پرش در این مکان، از لحظه تیک آف هواپیما در باند خصوصی دراپ زون تا پرواز با کانوپی بر فراز خط افق از بالای برج‌های مارینا بسیار شگفت‌انگیز است.

اسکای دایوینگ در مالدیو

جمهوری مالدیو یک کشور مجمع‌الجزایر کوچک در جنوب شرقی قاره آسیا است که در دریای عرب واقع‌شده است. احتمالاً با دیدن عکس‌هایی از ویلاها و خانه‌های ییلاقی بر فراز آب‌های شفاف، با این مکان عجیب‌وغریب آشنایی دارید. خوشبختانه گروه‌هایی مانند Tsunami Skydivers Exotic Boogies میزبان چندین رویداد در این مکان رؤیایی هستند. این عکس‌ها به‌قدری جذاب هستند که توجه همه را به این رشته ورزشی جلب کرده و دلیل علاقه زیاد افراد به چتربازی را به همگان نشان می‌دهد! عکس آگوستو در زمان حضورش در مالدیو، مقام اول عکاسی ورزشی را در مسابقات بین‌المللی عکاسی به دست آورد.

سقوط آزاد در آلاووس فنلاند

بوگی غروب آفتاب Sunset Boogie یک رویداد فوق‌العاده و منحصربه‌فرد است که در اواسط تابستان و در طول شب در آلاووس فنلاند برگزار می‌شود! انجام پرش‌ها از عصر شروع‌شده و تا صبح ادامه دارد. در این بازه زمانی از سال، خورشید به‌طور کامل غروب نمی‌کند، بنابراین نور کافی برای انجام پرش وجود دارد و این مسئله، منظره شگفت‌انگیزی را برای عکاسی به وجود می‌آورد.

ریودوژانیرو، برزیل
این مکان در اصل یک دراپ زون به‌حساب نمی‌آید، اما افراد چترباز می‌توانند پرش‌های خود را در شهر ریو انجام دهند! در این مکان می‌توانید با هلیکوپتر به ارتفاع بروید و سپس پروازی بر فراز شهر معروف ریو، با مناظر دیدنی از کوه‌های شوگر لوف، سواحل و تندیس مسیح را تجربه کنید. اگرچه برای چتربازی در برزیل مکان‌های شگفت‌انگیز بی‌شماری وجود دارد، اما در میان این‌ها مناظر دیدنی شهر ریو از محبوبیت زیادی برخوردار است!

اسکای دایوینگ در امپوریابراوا
امپوریابراوا تاکنون یکی از شناخته‌شده‌ترین و معروف‌ترین دراپ زون‌ها در این رشته ورزشی به‌حساب می‌آید. چتربازان حرفه‌ای مدت‌هاست که این دراپ زون را خانه دوم خود می‌نامند و در این مکان تمرین می‌کنند. پرواز با هواپیما و تماشای مناظر در حین چتربازی، هم در پرش‌های تفریحی و هم در پرش‌های دونفره بسیار شگفت‌انگیز است. خلیج زیبای گل رز، به‌ویژه زمانی که نور خورشید بر روی دریای مدیترانه منعکس می‌شود، منظره چشم‌نوازی را به وجود می‌آورد. در کناره دریا رشته‌کوهی وجود دارد که می‌توانید در طول پرواز با هواپیما از تماشای آن لذت ببرید. این رشته‌کوه در تضاد با دریا قرار دارد و منظره‌ای دیدنی ایجاد می‌کند.

اسکای دایوینگ در هل، لهستان

هل، واقع در شبه‌جزیره هلسکی در شمال کشور لهستان قرار دارد که می‌توانید در فصل تابستان از این تفریحگاه ساحلی دیدن کرده و اسکای دایوینگ را در این مکان تجربه کنید. یک منطقه ساحلی تابستانی زیبا در لهستان وجود دارد که در 35 کیلومتری شبه‌جزیره هلسکی واقع‌شده که در یک سمت آن دریای بالتیک و در سمت دیگر آن خلیج پاک قرار دارد. هل، در طی ماه‌های تابستان برای انجام پرش‌های دونفره و تفریحی فعالیت کرده و حتی امکان فرود ساحلی در امتداد دریای بالتیک را فراهم می‌کند.

اسکای دایوینگ در موآب – یوتا

با قرار گرفتن موآب در فهرست 10 مکان برتر جهان برای اسکای دایوینگ، زیبایی جنوب شرقی ایالت یوتا در کشور ایالات‌متحده بیش‌ازپیش در معرض نمایش قرار گرفت. پس‌زمینه عکس‌های اسکای دایوینگ در این مکان که توسط پارک‌های طبیعی و بی‌انتها احاطه‌شده است، منحصربه‌فرد است. چشم‌انداز رودخانه‌های پیچ‌درپیچ در اعماق دره، منظره‌ای زیبا و منحصربه‌فرد را ایجاد می‌کند!

اسکای دایوینگ در بوتس – اسلوونی

این مکان بدون شک یکی از زیباترین مکان‌های جهان برای اسکای دایوینگ به‌حساب می‌آید. دراپ زون این منطقه در نزدیکی رودخانه بوتس واقع‌شده است که به آن «زمرد زیبا» نیز گفته می‌شود. اگر فیلمی از منظره این دراپ زون دیده باشید، دلیل این نام‌گذاری را خواهید فهمید! هنگام چتربازی در این مکان، دورتادور شما رشته‌کوه‌های آلپ قرار دارد که ارتفاع آن‌ها به 8500 پا می‌رسد. پس‌زمینه خیره‌کننده از رشته‌کوه‌های آلپ و رودخانه سوچا برای عکاسی بی‌نظیر است.

اسکای دایوینگ در گودال آبی – بلیز

تجربه چتربازی بر فراز گودال آبی در بلیز از آن دسته تجربیاتی است که تنها یک‌بار در زندگی اتفاق می‌افتد. تجربه پرش در پارک‌های ملی، مستلزم هزینه و برنامه‌ریزی بیشتری است. پس از پریدن از هواپیما و پرواز بر فراز گودال آبی، در کنار یک قایق غواصی در آب فرود خواهید آمد. پس از فرود، تجهیزات غواصی در اختیار شما قرار می‌گیرد و درنتیجه می‌توانید یک غواصی هیجان‌انگیز را تجربه کنید.

اسکای دایوینگ در اقیانوس آرام جزیره هونولولو

تماشای منظره شگفت‌انگیز جزیره اوآهو در هاوایی از ارتفاع 14000 پایی، برای همه بسیار جذاب است. تجربه چتربازی بر فراز اقیانوس آرام با طبیعت زیبای جزیره در مجاورت آن و منظره جنگل‌های سرسبز، کوه‌ها و سواحل زیبای شمالی بسیار لذت‌بخش است.

اسکای دایوینگ در مصر

باوجوداینکه یک دراپ زون دائمی در مصر وجود ندارد، اما در حال حاضر برخی گروه‌ها رویدادهایی را برای میزبانی از افراد چترباز هنگام پرش بر فراز اهرام بزرگ جیزه برگزار می‌کنند. Sky Seekers میزبانی هفت رویداد را در سراسر جهان، برای افرادی که قصد انجام این پرش‌های هیجان‌انگیز را دارند بر عهده دارد. Jump like a Pharaoh نیز در مصر میزبان رویدادهایی است که برای چتربازان واجد شرایط جهت پرواز بر فراز اهرام مصر برگزار می‌شود. Jump like a Pharaoh برای مصری‌هایی که قصد یادگیری چتربازی را دارند نیز برنامه‌ریزی می‌کند! این گروه، وظیفه سازمان‌دهی افراد بومی را برای دریافت مجوز چتربازی از کشورهای دیگر بر عهده دارد. عکس‌های گرفته‌شده در این رویدادها بسیار جذاب و شگفت‌انگیز است. تصور کنید جزو اولین نفراتی هستید که بر فراز اهرام جیزه پرواز می‌کنند. بدون شک، چتربازان حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای می‌توانند از این فرصت استثنائی برای عکاسی استفاده کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا