اخباررکوردها

بانوی 103 ساله رکورد مسن‌ترین چتربازی دونفره را شکست

بانوی 103 ساله رکورد مسن‌ترین چتربازی دونفره را شکست

این بانوی سوئدی به نام رات لینا اینگِگاد لارسن[1] در روز 29 مِی چتربازی کرد و به رکورد مسن‌ترین چتربازی دونفره در تاریخ پرش دونفره تبدیل شد.

لارسن اهل سوئد است و مسن‌ترین فردی است که از هواپیما پریده است. این بانوی 103 ساله در یک چتربازی دونفره به همراه مربی خود به نام یوآکیم جوهانسون[2] در منطقه‌ی پرواز موتلا چتربازی را انجام داد.

مسن‌ترین چتربازی دونفره
مسن‌ترین چتربازی دونفره

لارسن علی‌رغم سن و سال‌اش، تجربه‌ی زیادی در پرواز ندارد. در حقیقت فعالیت او در چتربازی از سن 102 سالگی شروع شد. اگرچه علاقه‌ی او به ورزش‌های هوایی زمانی شروع شد که برای اولین بار در سن 90 سالگی پاراگلایدر سوار شد.

رکورد جدید: مسن‌ترین بانوی پرش دونفره با چترنجات لارسن 103 ساله است.

او اولین تجربه‌ی پاراگلایدری خود را در سن 90 سالگی رقم زد و در سن 102 سالگی اولین پرش با چترنجات را انجام داد.

لارسن مادر5 فرزند است، و همچنین 19 نوه و 30 نتیجه دارد. همه‌ی آنها در کنار منطقه‌ی پرواز منتظر فرود آمدن لارسن بودند تا به او تبریک بگویند. ظاهراً او علاوه بر پریدن از هواپیما، از جدول حل کردن و آواز خواندن در گروه کُر محلی خود نیز لذت می‌برد.

لارسن پس از فرود موفقیت‌آمیزش گفت: «معرکه بود، مدت‌ها بود که به آن فکر می‌کردم. انجام‌اش حس فوق‌العاده‌ای داشت.» او در پاسخ به سؤال درباره‌ی منظره‌های اطراف در طول پرواز گفت: «قدرت بینایی من این روزها خیلی خوب نیست، اما حس خوبی داشتم».

مسن‌ترین چتربازی دونفره
مسن‌ترین چتربازی دونفره

اگرچه قبل از لارسن افراد مسن دیگری نیز این تجربه را داشتند. تفاوت آنها از نظر سن نیست، زیرا همگی آنها در سن 103 سالگی به این مهم دست یافتند. تنها تفاوت در تعداد روزهایی است که از تولد 103 سالگی آنها می‌گذرد. به طور مثال لارسن هنگام سقوط آزاد 103 سال و 259 روز سن داشت. قبل از پرواز لارسن، مسن‌ترین چترباز مرد اهل آمریکا بود. آلفرد بلاشکه[3] در سال 2020 و در سن  103 سال و 181 روزگی‌اش در منطقه‌ای در تگزاس پرید. همچنین کاترین هاجز[4] آمریکایی سال 2019 در سن 103 سال و 129 روزگی‌اش در منطقه‌ای در واشنگتن پرید و مسن‌ترین چترباز زن شناخته شد.

لارسن گفته است که قصد دارد موفقیت خود را با کیک کوچکی جشن بگیرد.


[1]  Rut Linnéa Ingegärd Larsson

[2] Joackim Johansson

[3] Alfred “Al” Blaschke

[4] Kathryn “Kitty” Hodges

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا