آموزشیایمنیتجهیزاتچتربازی

چه تجهیزات چتربازی بعد از گرفتن لایسنس A لازم دارید؟

بعد از گرفتن لایسنس A چه تجهیزات چتربازی لازم دارید؟

در این مطلب در رابطه با تجهیزات چتربازی صحبت می کنیم. گر لایسنس A چتربازی خود را دریافت کرده‌اید ما به شما تبریک می‌گوییم! شما مجوز سقوط آزاد خود را دریافت کردید! دنیایی از تجربیات جدید، افراد جدید و سرگرمی‌های جدید در آسمان در انتظار شماست…

حال که مسیر شما از مبتدی به دارنده لایسنس A مشخص‌شده است، آنچه در ادامه خواهد آمد نسبتاً بدیهی است. هدف این پست این است که به شما کمک کند بدانید پس از دریافت لایسنس A اسکای دایوینگ چه چیزی در انتظارتان است. اگر سؤال، تردید یا نگرانی دارید، فقط کافی است فرم تماس با من را پر کنید.

چه چیزی عوض می‌شود… و چه چیزی ثابت می‌ماند؟

بزرگ‌ترین تغییر از وضعیت آموزشی به دارنده لایسنس A این است که شما در تجربه سقوط آزاد مستقل‌تر خواهید بود. این بدان معنا نیست که دیگر نمی‌توانید از مربیان خود کمک بگیرید (می‌توانید)، اما اکنون از شما انتظار می‌رود که خودتان را ثابت کنید و بتوانید درباره زمان پرش تصمیم بگیرید.

چیزی که ثابت می‌ماند، لازمه رعایت نکات ایمنی و البته تفریح است! شما مهارت‌های زیادی را در طول پیشرفت خود، از ابتدا تا اکنون آموخته‌اید که هنگام پرش نیز از این آموزه‌ها استفاده خواهید کرد – مهم‌ترین این آموزه‌ها، آگاهی از ارتفاع و زمان مناسب برای باز کردن چتر و همچنین مواردی مانند خروجی‌های مختلف، چرخش‌ها، ترکینگ و… است. می‌توانید از این مهارت‌ها به‌تنهایی و در آینده باصلاحیت بیشتر به همراه دیگر افراد لذت ببرید.

ملاحظات تجهیزات چتربازی جدید

اکنون‌که دوره آموزشی را به اتمام رساندید، در تجهیزات تغییرات مختلفی به وجود می‌آید که باید از آن‌ها آگاه شوید. اکنون گزینه‌های انتخاب کانوپی برای شما تغییر خواهد کرد. نکته کلیدی این است که اکنون می‌توانید از ارتفاع کمتری بپرید، بدیهی است چترهایی با کارایی بالاتر و قدرت بیشتر، مسئولیت بیشتری نیز به همراه دارد… مربی شما تمامی این موارد را در طی دوره دریافت لایسنس A برای شما پوشش خواهد داد..

همانند دوران آموزشی، همچنان به RSL و AAD نیاز دارید؛ اما در حالت Expert یا Pro خواهد بود. مربی شما در رابطه بامعنای این موضوع و ملاحظات بیشتر در طول دوره لایسنس A به شما توضیحات بیشتری ارائه می‌دهد.

لباس‌های مشترک دوران آموزشی و عینک‌ها و دستکش‌های «دوست‌داشتنی» را به خاطر دارید؟ به‌عنوان چتربازی که لایسنس A خود را دریافت کرده، وقت آن رسیده که روی تجهیزات خود سرمایه‌گذاری کنید و می‌توانید یک جفت عینک و دستکش مناسب خریداری کنید.

لباس چتربازی

وقتی صحبت از لباس‌های سرهمی (لباس‌های چتربازی یک‌تکه) به میان می‌آید، گزینه‌های مختلفی برای انتخاب وجود دارد و مربیان ما می‌توانند به شما کمک کنند تا بهترین گزینه را برای خود پیدا کنید. انتخاب اصلی شما بین آنچه لباس FS(فورمیشن اسکای دایووینگ) و لباس FF (فری فلای) نامیده می‌شود است. می‌توانید برای انتخاب لباس پرواز به پست‌های آینده مراجعه کنید، یا برای کمک فرم تماس با من را پر کنید (حتماً با مربیانی که با آن‌ها تجربه پرش داشته‌اید صحبت کنید، زیرا آن‌ها می‌توانند بر اساس میزان سرعت سقوط آزادتان، شما را راهنمایی کنند).

ارتفاع سنج برای چتربازی ضروری است!

داشتن آلتی متر شخصی نیز خرید مهمی است و می‌توانید آلتی متر آنالوگ (سبک «ساعت مچی» که تاکنون از آن استفاده کرده‌اید) یا دیجیتال را انتخاب کنید. تولیدکنندگان مختلفی در این زمینه وجود دارند و همه آن‌ها کارهای مشابهی انجام می‌دهند. L&B (که برند Viso و دیگر برندها را می‌سازد) یا Alti-2 Europe (که نپتون، اطلس و موارد دیگر را می‌سازد) اسپانسری تعدادی از مربیان را به عهده گرفته‌اند، بنابراین برای دریافت کمک می‌توانید با هریک از ما مشورت کنید. همچنین می‌توانید خرید ارتفاع‌سنج صوتی را نیز در نظر بگیرید – در مورد این مسئله نیز می‌توانید از ما کمک بگیرید تا بیشتر توضیح دهیم.

خرید مهم در تجهیزات سقوط آزاد

سپس خرید مهم‌تری وجود دارد – خرید ریگ شخصی خودتان! می‌توانید یک ریگ دست‌دوم خریداری کنید که البته اگر بتوانید ریگ نو بخرید کار شما راحت‌تر است. برای این کار حتماً با مربی خود مشورت کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا