آموزشیایمنیتجهیزاتچتربازیحرفه‌ای

نکات مهم در رابطه با سفر هوایی با چتر سقوط آزاد

سفر هوایی با چتر سقوط آزاد

سفر هوایی با چتر سقوط آزاد می‌تواند چالش‌هایی را با خود همراه داشته باشد. برای کاهش این چالش‌ها در پی تلاش‌های انجمن چتربازی آمریکا (USPA) و انجمن صنعت چتربازی، اداره امنیت حمل و نقل آمریکا (TSA) دستورالعمل‌های سراسری را برای بازرسان و ناظران خود در مورد حمل چتر سقوط در خطوط هوایی تجاری صادر کرده است. اداره امنیت حمل و نقل آمریکا در مهم‌ترین بخش دستورالعمل کاملاً این موضوع را شفاف می‌کند که این سازمان اجازه حمل چتر سقوط آزاد با و یا بدون دستگاه AAD در داخل کابین به عنوان ساک دستی داخل کابین را می‌دهد. در نهایت، در این دستورالعمل توضیح داده شده است که چتربازان چگونه برای بازرسی چتر سقوط آزاد خود باید آماده شوند.

آنچه چتربازها در سفرهای هوایی باید بدانند

درحال حاضر ریگ با یا بدون وجود AAD به‌طور رسمی به‌عنوان ساک دستی داخل کابین پذیرفته شده، اما برخی اوقات ممکن است چتربازها با مشکلاتی روبرو شوند. وظیفه بازرسین، بررسی چتر سقوط مطابق با روش استاندارد عملیاتی بازرسی (SOP) است و به آن‌ها توصیه شده تا تحت هیچ شرایطی دسته‌ها را لمس نکرده یا نکشند یا چتر سقوط را به زور باز نکنند.

باز شدن ریگ در حضور چترباز

هم‌چنین اگر بازرسین تشخیص دهند که لازم است تا rig برای بازرسی کامل باز شود، صاحب آن باید حضور داشته باشد و اجازه کمک داشته باشد. به همین دلیل، به چتربازان توصیه می‌شود تا حداقل 30 دقیقه زمان بیشتری را برای قبل از پرواز خود در نظر داشته باشند.

اداره امنیت حمل و نقل آمریکا از سیستم‌های کشف مواد منفجره متفاوتی در فرودگاه‌های مختلف استفاده می‌کند. انجمن چتربازی آمریکا (USPA) انواع rig با AAD را از طریق سیستم‌های آزمایشگاه اداره امنیت حمل و نقل آمریکا تست کرده است.

نتایج نشان می‌دهد که rig و اجزای آن باعث تحریک یا فعالسازی سیستم‌های تشخیص مواد منفجره نمی‌شود. بااین‌حال، چتربازان ممکن است در زندگی روزمره با مواد مختلفی سروکار داشته باشند که باعث تحریک این سیستم‌ها می‌شود، چیزهایی مانند کود چمن، مواد آتش‌بازی و بقایای سلاح گرم که حاوی نیترات هستند و هم‌چنین لوسیون دست حاوی گلیسرید.

در نتیجه، شخصی که اخیراً در زمین گلف قدم زده، آتش بازی داشته یا سلاح گرم شلیک کرده یا از لوسیون دست استفاده کرده و سپس rig خود را برای سفر پک کرده، ممکن است به طور ناخواسته باعث شود که rig یک دستگاه تشخیص ردیابی را فعال کند، در این صورت لازم است که ریگ برای بازرسان باز شود.

چتر سقوط آزاد به منزله ساک دستی

ممکن است از نظر چتربازان حمل rig به عنوان ساک دستی کابین بی‌دردسرتر از تحویل آن به بخش بار باشد. Rig باید داخل یک کیف دیگر یا ساک دستی قرار گرفته و هیچ چیزی جز چتر سقوط آزاد با آن قرار نگیرد چون ممکن است بازرسین نتوانند تصویر واضحی از rig را در مانیتور ببینند و باعث جلب توجه بازرسین با اشیایی مانند وزنه¬های سربی، چاقو و… شود. این موارد درصورت امکان باید بررسی شوند. بازرسین دیگر نباید از تصاویر ایکس ری rig های مجهز به AAD متعجب شوند.

اگر بنا به دلایلی نسبت به یک شی در کیف مشکوک شوند، درخواست بازدید محتویات داخل آن را خواهند کرد. اگر هم‌چنان شک و تردید برطرف نشد، ممکن است کیف و rig را بتکانند تا از عدم وجود مواد منفجره مطمئن شوند. هم‌چنین ممکن است در صورت تشخیص وجود مواد منفجره، پک را باز کنند. اگر یک rig باید باز شود، به صاحب آن اجازه کمک داده خواهد شد و این کار در جایی دور از بخش بازرسی اشیا انجام خواهد شد. پس از اتمام کار، صاحب rig اجازه بسته‌بندی دوباره آن را دارد. در مجموع امکان اینکه rig بدون هیچ مشکلی از دستگاه ایکس ری عبور کند، بسیار زیاد است.

اشیای بازرسی شده

فرودگاه‌های تجاری تمامی چمدان‌های چک شده را از سیستم‌های پیشرفته تشخیص مواد منفجره عبور می‌دهند. کیف‌ها فقط زمانی به‌صورت دستی چک می‌شود که دستگاه آلارم دهد بنابراین احتمال بازرسی دستی rig خیلی کم است. فرودگاه‌های تجاری کوچک از ماشین‌های تشخیص ردیابی مواد منفجره کمتر پیشرفته استفاده می‌کنند که بازرسی دستی نیز در آن به¬صورت رندوم انجام می‌شود. اگر بازرسی تشخیص دهد که چترسقوط باید باز شد، نام صاحب آن اعلام شده و به او اطلاع داده می‌شود که برای کمک کجا باید حاضر شود.

پس از انجام مراحل check-in این احتمال وجود دارد که rig ظرف 30 دقیقه توسط TSA چک شود. پس 30 دقیقه نزدیک کانتر بلیط باشید و به اعلان¬های فرودگاه با دقت گوش دهید. اگر TSA نتواند صاحب rig را پیدا کند، rig وارد پرواز نخواهد شد.


مشکلات در هنگام بازرسی چتر سقوط آزاد
چتربازهایی که با بازرسین دچار مشکل می‌شوند، باید درخواست کنند که سوپروایزر بازرسین وارد عمل شود و باید اصرار داشته باشند که سوپروایزر بخش بررسی چترسقوط رویه عملیات استاندارد ایست بازرسی را بررسی کنند. چتربازانی که با آن‌ها رفتار نامناسب صورت پذیرفته با شماره (540) 604-9740 یا USAP ارتباط برقرار کرده یا به ما ایمیل بزنند.

سفر به آمریکا با چتر سقوط آزاد

می‌توانید با ریگ خود بپرید حتی اگر مورد تایید اداره هوانوردی فدرال FAA (دولت آمریکا) نباشد.
تا قبل از سال 2001، چتربازانی که می¬خواستند در آمریکا بپرند، فقط می¬توانستند با ریگ مورد تایید استاندارد فنی FAA (TSO’d) بپرند. انجمن چتربازی آمریکا در سال 2001 با این قانون مبارزه کرد و پیروز شد تا چتربازان بین‌المللی بتوانند در سفر به ایالت‌های مختلف با وسایل بدون مجوز خود هم بپرند. (برای جزئیات بیشتر به یادداشت TSO زیر مراجعه کنید.)


مطمئن شوید که rig شما به روز باشد
تمامی ریگ¬ها در آمریکا باید هر 180 روز توسط یک متخصص اداره هوانوردی فدرال Unpack شود. اگر rig شما مجوز FAA (TSO’d) نداشته باشد بر اساس زمان¬بندی کشور خودتان پک می¬شود (برای جزئیات بیشتر به یادداشت TSO زیر مراجعه کنید.)


سفرکردن با یک ریگ سقوط آزاد به عنوان ساک دستی در داخل آمریکا ساده است
USPA و PIA دستورالعمل سراسری را برای بازرسان و ناظران ایالات متحده در مورد حمل ریگ¬های چترسقوط در خطوط هوایی تجاری صادر کرد. چتربازانی که با بازرسین به مشکل می¬خورند باید از آن¬ها بخواهند که سوپروایزر بخش وارد عمل شود و باید اصرار داشته باشند که سوپروایزر بخش بررسی چترسقوط رویه عملیات استاندارد ایست بازرسی را بررسی کنند. چتربازانی که با آن¬ها رفتار نامناسب صورت پذیرفته با شماره (540) 604-9740 یا USAP ارتباط برقرار کرده یا به ما ایمیل بزنند. حتماً اطلاعاتی از جمله تاریخ و ساعت پرواز، ایرلاین، شماره پرواز و نام افراد مامور TSA را به فرودگاه اعلام کنید.

دراپ زون‌های عضو گروه USPA ممکن است از افراد بیمه درخواست کند.
برای اطمینان، از قبل این مورد را چک کنید.
عضویت در USPA به بیمه اجباری نیاز دارد. اگر عضویت USPA را ندارید و می¬خواهید به آن بپیوندید، مزایای آن را بخوانید.


قوانین و توصیه‌های ایمنی در ایالات متحده را مرور کنید
تنها تعداد کمی از مقررات هوانوردی فدرال (FAR) برای چتربازان در ایالات متحده وجود دارد (مثلاً پریدن از میان ابرها غیرقانونی است). علاوه بر این، USPA مقررات ایمنی پایه (BSR) را برای کمک بیشتر به تضمین ایمنی چتربازان (مانند حداقل ارتفاع بازشو 2500 فوت یا تقریباً 762 متر) ایجاد کرده است.
دراپ زون‌های عضو گروه USPA به این قوانین و مقررات پایبند هستند.


برای اطلاعات بیشتر وبسایت دراپ زون‌های که می‌خواهید در آن حضور داشته باشید را مطالعه کنید.
بهتر است همیشه برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد منطقه محلی و همچنین محل‌های مناسب برای غذا خوردن، اقامت و روش رفت و آمد، وب‌سایت آن دراپ زون‌ها را بررسی کنید. ایالات متحده پر از مردم مهمان‌نوازی است که از همه فرهنگ‌ها استقبال می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا