آموزشیتونل بادمقدماتی

نحوه استفاده از تونل باد به عنوان ابزاری برای تجربه سقوط آزاد

نحوه استفاده از تونل باد به عنوان ابزاری برای تجربه سقوط ­آزاد

تونل­‌های باد بسیار سرگرم­‌کننده  و البته بسیار مفید هستند. تونل‌های باد به عنوان ابزاری برای «شبیه‌سازی سقوط­‌ آزاد واقعی در فضای داخلی» شناخته می‌شوند و به افراد چترباز و آن­‌هایی که تجربه چتربازی ندارند فرصتی برای تجربه پرواز در محیطی متفاوت را ارائه می‌دهد. در ایران هم تونل باد در مشهد وجود دارد و بزودی هم در مجتمع میکامال کیش راه اندازی خواهد شد.

با وجود اینکه بر این باوریم که هیچ تجربه­‌ا‌‌ی نمی­‌تواند حتی شبیه به تجربه چتربازی واقعی باشد، می­‌دانیم که افراد چترباز می‌­توانند از زمانی که در تونل باد طی می­‌کنند برای بهبود مهارت­‌ها و توانایی­‌های خود در سقوط ­آزاد بهرهمند شوند. در اینجا نکاتی وجود دارد که به شما کمک می‌کند از مدت زمان خود در تونل باد بیشترین بهره را ببرید، از جمله «رتبه‌­بندی ارزش‌­ها» برای کمک به تصمیم‌گیری درمورد اینکه آیا گذراندن وقت در تونل باد برای شما مناسب است یا خیر.

تونل­‌های باد برای کسانی که اولین تجربه‌­شان است

تونل­‌های باد برای شبیه‌­سازی تجربه سقوط­آزاد بسیار عالی هستند و به چتربازان این فرصت را می­‌دهد که موقعیت بدنی خود را هنگام سقوط‌‌­ آزاد اصلاح کنند. اما اگر تا به حال هرگز تجربه این کار را نداشته­‌اید، درک تجربه پریدن از هواپیما بدون انجام این کار کمی مشکل خواهد بود.

البته سناریوهایی درمورد اینکه تونل باد ممکن است گزینه بهتری باشد وجود دارد، مثلاً اگر برای تجربه پرش خیلی جوان هستید (زیر 16 سال) یا ممانعت پزشکی برای این کار دارید. اما در کل توصیه می­‌کنیم که تونل باد را امتحان کنید.

تونل­‌های باد برای دانش آموزان AFF / Static Line

تونل­های باد برای افرادی که به تازگی تجربه سقوط­آزاد را برای گرفتن مدرک A شروع کرده­اند یا ازقبل تجربه این کار را داشته­اند فوق­العاده است. اگر تازه­کار هستید یا چند باری تجربه پرش را داشته­اید ممکن است متوجه شده باشید که وضعیت بدنی شما در سقوط­آزاد نیاز به اصلاح دارد. شاید برای حفظ قوس کمر خود کمی مشکل دارید. شاید موقعیت DRP را حفظ نکرده باشید. ممکن است هنگام چرخش کمی مشکل داشته باشید و نیاز به کمک داشته باشید.

اینجاست که تونل باد ابزاری عالی محسوب می­شود. با صرف 10 دقیقه پرواز همراه با یکی از مربیان لنگر – که اغلب در آی­فلای در بیرمنگام یا بادی­فلایت در بدفورد حضور دارند – می­توانید مهارت­های خود را در سقوط­آزاد تقویت کرده و برای دستیابی به مرحله بعد، با تجربه بیشتری به دل آسمان بازگردید.

حتی اگر مشکلی نداشته باشید تونل باد نقاط رفرنسی واضحی را ارائه می­دهد، یعنی دیوارها و تور، که باعث می­شود پیشرفت کنید و مهارت­های کنونی خود را برای آینده بهبود ببخشید.

تونل­‌های باد برای چتربازی 4 نفره

تونل باد یک ابزار واقعاً ارزشمند برای تیم‌های 4 FS نفره است – اما باید با احتیاط از آن استفاده کرد.

از نقاطی در تونل باد به عنوان رفرنس – دیوارها و تور – برای آموزش خود استفاده می­کنیم و مثلاً می­گوییم جیمز باید پنجره را هدف قرار دهد یا ویل باید به سمت دیوار دیگری حرکت کند و غیره. همچنین ما این مرحله را معمولاً با مسابقات چتربازی داخل سالن مانند بازی‌های بادی و چالش جهانی، با استفاده از تکنیک‌هایی که دیوارها و غیره را رفرنس قرار می‌دهند و انجام کارهایی مانند پرش به داخل تونل، هماهنگ می‌کنیم.

از تونل باد برای بهینه­سازی و تمرین عملی در جاهایی که لازم است و جهت به وجود آوردن حافظه عضلانی استفاده خواهیم کرد. ما به مرحله کار نیکو کردن از پر کردن است بسیار علاقمندیم و این بر این اساس است که از تونل باد برای تکرار مواردی که از آن راضی هستیم استفاده کرده و آن­ها را در حافظه عضلانی خود ذخیره می­کنیم. ما همچنین از تونل برای ایجاد یک سری تغییر استفاده می­کنیم، ما اصلاح حرکات را بدون پوشیدن ریگ انجام می‌دهیم، اما برای تمرین و ایجاد حافظه عضلانی از ریگ (و ریگ کاور) استفاده می­کنیم.

به هر حال این شما هستید که انتخاب می­کنید از تونل استفاده کنید، ارزش این را دارد که به آن به عنوان یک ابزار برای استفاده نگاه کنید، نه اینکه فقط تا جایی که می­توانید اتلاف وقت کنید. کیفیت مهم­تر از کمیت است.

تونل­‌های باد برای توسعه مهارت­‌ها

ما همه چیز را در مورد صلاحیت­‌های سقوط­ آزاد می­‌دانیم و از دستیابی به استیکرهای جدید استقبال می­‌کنیم. تونل باد مکانی عالی برای ایجاد مهارت‌هایی است که برای آن به استیکرهای جدیدی مانند FS1 یا FF1 نیاز دارید – اما داستان در اینجا به پایان نمی‌رسد.

توسعه مهارت­‌ها در هر زمانی اتفاق می­‌افتد. نکته شگفت­‌انگیز درمورد این ورزش این است که همیشه چیزهای جدیدی برای یادگیری وجود دارد، بنابراین واقعاً نیازی به این نیست که بعد از دریافت استیکر، یادگیری را کنار بگذارید.

فرض کنید که به تازگی استیکر FS1 خود را دریافت کرده­اید – این عالی است! آیا می­خواهید به پیشرفت در FS ادامه دهید؟ تجربه پرش‌ها قطعا به شما کمک خواهد کرد (و تجربه سقوط­آزاد واقعی همیشه بهتر از تونل باد است، درست است؟) اما رفتن به تونل باد به مدت 20 دقیقه در یک جلسه آموزشی دو نفره می‌تواند به اصلاح وضعیت بدن، بهبود چرخش‌ها و چابکی بیشتر شما کمک کند و روشی بسیار سریع­تر و دقیق­تر برای پرواز به وجود بیاورد که در تجربه پرش­های بعدی به شما کمک بسزایی خواهد کرد. ما به طور منظم چتربازان واجد شرایط را برای افزایش مهارت­های FS آموزش می­دهیم.

همین امر درمورد سایر رشته‌ها مانند FF نیز صدق می‌کند، جایی که صرف زمان با یک مربی می‌تواند پیشرفت شما را بهبود بخشد.

همین! این بود نکات ما برای حداکثر استفاده از تونل باد به عنوان ابزاری برای افراد چترباز. البته، این بدان معنا نیست که فقط برای تفریح نباید به تونل باد بروید، البته که بسیار سرگرم­کننده است، اما اگر این کار را می­کنید، ارزش این را دارد که از آموزش خود حداکثر استفاده را ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا