چتربازیمقدماتی

چتربازی در تابستان و نکات مهم آن

چتربازی در تابستان و نکات مهم آن

چتربازی در تابستان آیا با سایر زمان های سال فرق دارد؟ سؤالات زیادی در روزهای نزدیک به چتربازی بوجود می‌آید و یکی از آنها در مورد لباسی است که باید در چتربازی بپوشیم. سؤال درباره‌ی نوع لباس ممکن است در مقابل موارد مهمی که باید قبل از چتربازی به آن فکر کنید یا آنها را بررسی کنید، بسیار پیش‌پا افتاده به نظر برسد، اما در واقع لباسی که در چتربازی می‌پوشید می‌تواند روی تجربه‌ی شما تأثیر بگذارد. آنچه در تابستان به هنگام چتربازی می‌پوشید با آنچه در زمستان می‌پوشید، بسیار متفاوت است، از این رو می‌خواهیم شما را برای تابستان امسال آماده کنیم!

تابستان در ایران

اگر بومی استان هایی که بوگی در انجا برگزار می شود هستید، پس از قبل می‌دانید که آب و هوای تابستانی در آنجا چگونه است؛ اما اگر اهل آنجا نیستید، به شما می‌گوییم که چه چیز در انتظار شما است! آب و هوای تابستانی مناطقی که بوگی در انجا پیش از این برگزار شده مشابه هم هستند البته تا حدی. برای مثال در تابستان در جنوب ایران هیچ وقت بوگی سقوط آزاد برگزار نمی شود چون هوا بشدت گرم و داغ است.

تناسب در تابستان

شما قطعاً می‌دانید که هوا در تابستان گرم است، اما احتمالاً نمی‌دانید که هوا در ارتفاع 3048 متری چجوری خواهد بود! شاید یکی از سؤالات شما این باشد، «در چتربازی باید چی بپوشم؟». بسیار خب، در واقع با ارتفاع گرفتن از سطح زمین، هوا کمی خنک‌تر می‌شود، پس هر لباسی که روی زمین در آن راحت هستید را بپوشید. معمولاً این لباس‌ها برای پرش مناسب است. ممکن است کمی احساس سرما داشته باشید، اما در نظر داشته باشید که طولانی‌مدت در ارتفاع 3048 متری نخواهید بود؛ و در سقوط آزاد با گذشت هر یک ثانیه احساس گرمای بیشتری خواهید داشت! علاوه بر این، آدرنالین که در سراسر بدن شما پخش می‌شود به گرم نگه داشتن شما کمک می‌کند.

لباس سقوط آزاد در تابستان

لباس چتربازی شما باید در وهله‌ی اول بسیار راحت باشد تا زیر هارنس چتربازی اذیت نشوید، مانند تی‌شرت، شلوارک یا شلوار یوگا. لازم است پارچه‌ای بین پوست شما و هارنس وجود داشته باشد، پس پیراهن‌های کوتاه و بدون آستین اصلاً گزینه‌ی مناسبی نیستند. هنگامی که روی زمین فرود آمدید، سُر خوردن روی زمین یا چمن بسیار معمول است، بنابراین شلوارک اصلاً گزینه‌ی مناسبی نیست.

این کفش‌ها برای سقوط آزاد ساخته شده‌اند

تابستان یعنی پوشیدن صندل، اما نه در مورد چتربازی. برای چتربازی باید کفش کتانی یا کفش تنیس بپوشید. بهترین کفش برای چتربازی، کفش‌هایی هستند که بندهای محکم دارند، و کف آنها چسبنده نیست. مهم است کفشی بپوشید که در تمام مدت چتربازی روی پای شما ماندگار باشد، زیرا اگر کفش در ارتفاع از پای شما دربیاید، ممکن است به چیزی یا شخصی روی زمین برخورد کند! کفش‌های جلوبسته برای محافظت از انگشتان پا در هواپیما و روی زمین از اهمیت بالایی برخوردار است، همچنین کفی کفش باید از جنسی باشد تا وقتی روی زمین فرود آمدید، پای شما به چیزی گیر نکند یا برای سر خوردن به زمین نچسبد.

توجه، علاوه بر صندل، کفش‌های پاشنه بلند و چکمه در چتربازی ممنوع است.

لوازم جانبی برای آسمان

معمولاً در تابستان هوا گرم است، بنابراین احتمالاً موهای خود را بالا بستید (این روشی است که موها را در چتربازی می‌بندند). اگر موهای بلندی دارید، توصیه می‌کنیم آنها را ببافید یا دم اسبی ببندید. بالا بستن موها به مهار آنها زمانی که با سرعت 120 کیلومتر در ساعت در حرکت هستید، کمک می‌کند. آزاد گذاشتن موهای خود به هنگام سقوط آزاد موجب بهم‌ریختگی شدید آن می‌شود و می‌تواند جلوی دید شما و مربی‌تان را بگیرد، و همچنین قطعاً نمی‌خواهید که در طول سقوط آزاد با موهایتان به صورت مربی خود ضربه بزنید.

در مورد زیورآلات، ساعت و یا جواهرات، بهتر است آنها را قبل از چتربازی دربیاورید. احتمال پرواز کردن آنها در آسمان بسیار کم است، اما چرا ریسک کنیم؟ بهتر است هر چیزی را که نمی‌خواهید گم کنید، با خود به آسمان نبرید.

مطمئن شوید که می‌توانید دریا را ببینید

ممکن است هنگام رزرو چتربازی خود، به عینک‌تان فکر نکرده باشید، اما اکنون متوجه شدید که آیا عینک‌تان می‌تواند مشکلی ایجاد کند یا خیر؟ منظره‌ی چتربازی بی‌نظیر است و قطعاً دوست ندارید آن را از دست بدهید! علاوه بر این، همیشه که سطح زمین را از ارتفاع 3048 متری نگاه نمی‌کنید، نباید از دستش بدهید.

اگر لنز طبی دارید، در چتربازی از آن استفاده کنید، زیرا نسبت به عینک ارجحیت دارد. ما به شما عینک‌ ایمنی می‌دهیم که هنگام پرش استفاده کنید تا بتوانید چشمان خود را باز نگه دارید. استفاده از عینک در زیر این عینک‌های طبی امکان‌پذیر است، اما احتمال تکان خوردن عینک‌های ایمنی وجود دارد و ممکن است در اثر آن عینک شما نیز از چشمان‌تان دربیاید. بندهای عینک نیز می‌تواند در نگه داشتن عینک شما مفید باشند. فقط مطمئن شوید آنچه را که برای دیدن مناظر بی‌نظیر نیاز دارید، استفاده می‌کنید!!

اکنون می‌دانید که برای اولین تجربه‌ی چتربازی خود چه چیزی بپوشید! چتربازی بیشتر به تجربه بستگی دارد، اما شما می‌خواهید در بهترین روز خود راحت باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا