حرفه‌ایرکوردهاوینگ سوت

پرواز با وینگ سوت و فرود بدون باز کردن چتر نجات

پرواز با وینگ سوت و فرود بدون چترنجات

پرواز با وینگ سوت و فرود بدون چترنجات خبری بود که تا مدت ها در دنیای ورزش های هوایی مطرح بود. گری کانری به اولین مردی تبدیل شد که از ارتفاع 731.52 متری با وینگ سوت پرید و بدون چترنجات فرود آمد. مرد 42 ساله‌ی نترسی که قبل از فرود در منطقه‌ای حاوی 18600 جعبه مقوایی در نمایشی مرگبار از هلیکوپتر به بیرون پرید. گری پدر دو فرزند است که کهنه‌کار چتربازی است و 880 چتربازی و 450 بیس جامپینگ را به سرانجام رسانده است و در ده‌ها فیلم سینمایی و تلویزیونی ایفای نقش کرده است. او از فراز ریج‌وود پرید تا اولین نفری باشد که از چنین ارتفاعی پریده است و بدون چترنجات فرود آمده است. این پرواز تقریباً 1 کیلومتری کمتر از 1 دقیقه طول کشید و فقط به دلیل «عالی بودن» شرایط آب و هوایی مجوز گرفت. آقای کانری از شهری در نزدیکی هنلی-آن-تیمز قبل از رسیدن به سرعت بیش از 128 کیلومتر در ساعت به مدت 3 ثانیه سقوط کرد. او در این پرواز با وینگ سوت و فرود بدون چترنجات از بال مخصوصی استفاده کرد. او در نواری به ابعاد 100 متر در 15 متر و در ارتفاع 3.65 متری از سطح زمین در تمپل آیلند میدوز فرود آمد. گری برای جان سالم به در بردن از این نمایش جسورانه مجبور شد تا وینگ‌سوت خود را در ارتفاع 61 متری آزاد کند تا سرعت سُر خوردن خود را به 80 کیلومتر در ساعت و سرعت سقوط عمودی خود را به 24 کیلومتر در ساعت کاهش دهد. گری با تشویق هزاران نفر که برای تماشای شاهکار او آمده‌ بودند، فرود آمد و موفقیت خود را جشن گرفت.

او در پاسخ به خبرنگاران گفت: «بی‌شک احساس فوق‌العاده‌ای بود، واقعاً هیجان‌زده شده بودم. در حال حاضر در مکان عجیبی هستم. بی‌نظیر بود. احساس سربلندی می‌کنم».

«با فشار جمعیت در حال له شدن بودم، اما خیلی آسوده‌خاطر بودم. تمام محاسباتم کاملاً درست بود. فقط کمی تلاطم وجود داشت. او اضافه کرد: ترس قبل از سوار شدن به هلیکوپتر بوجود می‌آید. نباید قبل از مقابله کردن با آن، سوار شوید. این وینگ‌سوت‌ها واقعاً شگفت‌انگیز هستند. حمایت زیادی از شما می‌کنند و شما فقط می‌توانید با آن همراه شوید. سال‌هاست که دارم برای این رکورد برنامه‌ریزی و تمرین می‌کنم و الان افتخار می‌کنم که به مقام اول جهان دست پیدا کرده‌ام. او ادامه داد: از تمام کسانی که در این راه از من حمایت کردند و به من باور داشتند، سپاسگذارم، زیرا این حمایت‌ها و باورها به شدت تأثیرگذار بودند. امشب این موفقیت را به همراه خانواده و دوستانم جشن می‌گیرم و فردا برای چالش بعدی آماده می‌شوم».

خانم کانری گفت: «از اینکه همه چی با خوشی تمام شد، راحت شدم. قبل از پرش با وجود استرس کم‌اش اصرار داشت که سالم به زمین می‌رسد، در حالی که نمایشی شاهکار را به اجرا درمی‌آورد».

این سرباز کهنه‌کار چترباز که در رشته کوه‌های آلپ سوئیس و ایتالیا تمرین کرده است گفت: «من 100% مطمئن بودم که موفق می‌شوم. می‌دانستم که می‌توانم پرواز کنم، می‌دانستم که به هدفم می‌رسم. احساس می‌کنم تمام خطرات را به درستی پیش‌بینی کرده‌ام و برای به حداقل رساندن این خطرات همه چیز را مهیا کرده‌ام. این نمایش در سراسر دنیا مورد استقبال قرار می‌گیرد و در تاریخ هوانوردی پیشرو خواهد بود. مطمئنم اکثراً فکر می‌کنند که دیوانه هستم، اما مهم نیست، من این را نوعی تعریف می‌دانم. او در ادامه افزود: الان دیگه مجوز داریم، نمی‌توانم دیگر صبر کنم، می‌خوام جلوتر بروم. چند روز گذشته جزو شلوغ‌ترین روزهای زندگی‌ام بود، باید از همه چیز مطمئن می‌شدم. علایق زیاد در پشت این اولین تلاش جهانی من وجود دارد و بسیاری از مردم بریتانیا از من حمایت کردند.

 او تأیید کرد که همسر و فرزندانش بسیار نگران بودند. او اولین پرش با چترنجات را در سن 23 سالگی انجام داد و از آن زمان به بعد به بدلکاری حرفه‌ای تبدیل شد. کانری از فراز تاور بریج لندن، لندن آی، برج ایفل و برج نلسون پریده است.

پاتریک دی گایاردون، مخترع فرانسوی وینگ‌سوت مدرن در سال 1998 بر اثر ایرادی در چترنجات‌اش بر فراز هاوایی درگذشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا