اخبارچتربازیحرفه‌ایرکوردها

رکوردهای عجیب چتربازی

رکوردهای عجیب چتربازی

در این مطلب با رکوردهای عجیب چتربازی آشنا خواهیم شد که عجیب و فوق العاده هستند.

  1. کاپیتان کیتینگر[1] رکورد مرتفع‌ترین چتربازی از ارتفاع تقریبی 31333 متری را در سال 1960 ثبت کرد. کیتینگر تقریباً در ارتفاع 25908 متری با سرعت 1150.435 کیلومتر بر ساعت فرود آمد و سپس چترنجات خود را باز کرد. لازم به ذکر است روز یکشنبه در بیابانی اطراف رازول، نیومکزیکو، بامگارتنر رکورد جهانی کیتینگر را در بالاترین و سریع‌ترین سقوط آزاد شکست و وارد دنیای رکوردهای عجیب چتربازی شد. فلیکس بامگارتنر این رکورد را در 14 اکتبر 2012 شکست. او از ارتفاع 39 کیلومتری پرید که مرتفع‌ترین ارتفاع برای چتربازی است. او به 1.24 ماخ رسید و به این ترتیب دیوار صوتی را نیز شکست.
  2. جوان‌ترین شخصی که موفق به چتربازی شد، کودکی 4 ساله بود و جزو رکوردهای عجیب چتربازی به حساب می اید. این پرش، پرشی دونفره بود (در این چتربازی درحالی انجام شد که کودک به یک مربی متصل بود)، و از ارتفاع 3048 متری انجام شد.
  3. در 6 فوریه سال 2004، گروهی متشکل از 357 چترباز در آرایشی دست به دست به مدت 6 ثانیه در آسمان تاخلی، تایلند، ثابت ماندند. این ششمین تلاش آنها بود.
  4. این رکورد در 8 فوریه 2008 شکسته شد و رکورد بزرگ‌ترین آرایش سقوط آزاد به یک تیم جهانی در اودون تایلند به ثبت رسید، آنها آرایشی 400 مسیری را به نمایش گذاشتند. برای ثبت این رکورد جهانی 5 فروند هواپیمای c-130 هرکولس استفاده شد که به مدت 4.25 ثانیه نگه داشته شدند. آنها از ارتفاع 7620 متری خارج شدند.
  5. در 20 مِی 2001، مایکل زانگ[2] با انجام 500 پرش در یک روز رکورد جهانی جدیدی را به ثبت رساند. پرش‌های او در فواصل کمتر از 3 دقیقه انجام می‌شد و آنها را از ارتفاع 640 متری انجام می‌داد.
  6. سرعت باد در هنگام سقوط آزاد که از کنار گوش شما می‌گذرد بیش از 160 کیلومتر بر ساعت است. این باعث می‌شود تا شما نسبت به تمام صداهایی که از جانب همراه‌ چتربازتان است، ناشنوا شوید. اگر کنار گوش یکدیگر فریاد بزنید، شاید کمی صدا بشنوید. اما به طور قطع گفتگو مشخصی نخواهید داشت.
  7. جوناس رکورد اولین تتو در هنگام سقوط آزاد از ارتفاع 4000 متری در سوئد را دارد. او دارنده‌ی رکورد اولین تتوی سقوط آزاد جهانی است.
  8. سالانه حدود 3.1 میلیون چتربازی اتفاق می‌افتد. از این تعداد، میانگین تعداد آسیب حدود 55 نفر است که کمتر از 1% پرش‌هایی است که اتفاق می‌افتد.
  9. برخی از شجاع‌ترین چتربازان عبارتند از: پیرمردی 92 ساله که با زانوهای مصنوعی، سمعک و وزن 47 کیلوگرمی از ارتفاع 1066.8 متری پرید، و یک زن 90 ساله که در روز جشن تولد خود از ارتفاع 3657.6 متری پرید.
  10. اولین مرکز چتربازی در هند توسط اداره‌ی ورزش گجرات تأسیس شد و این درحالی است که اولین مدرسه چتربازی در هنود واقع در بنگلور است.
  11. آدریان لونل هایدوک، طراح و صاحب شرکت طراحی، شرکت خود را با نام «مرد در هوا» با همکاری 11 چترباز افتتاح کرد. این حرکت رکورد جهانی برای بزرگ‌ترین شروع به کار مجموعه جواهرات را به ثبت رساند.
  12. 12)  رکورد جهانی بزرگ‌ترین همگیری چتربازی زنانه توسط 181 بانوی چترباز به ثبت رسیده است که با هم متحد شدند تا بزرگ‌ترین همگیری چتربازی تماماً زنانه را به ثبت برسانند. این حرکت با هدف جمع‌آوری پول برای مبارزه با سرطان سینه انجام شد و مبلغ بیش از 900 هزار دلار جمع‌ شد.
  13. 13)  بریتون، لئو دیکینسون، و رالف میچل و یک افسر نیروی هوایی به نام رامش تریپاتی از هواپیمایی در ارتفاع 6 کیلومتری پریدند و در حاشیه‌ی یک دریاچه‌ی یخ‌زده، گوراک شپ، فرود آمدند. 5.1 کیلومتر بالاتر از سطح دریا و در نزدیکی قله اورست باعث شد تا رکورد مرتفع‌ترین پرش با چترنجات را ثبت کنند.
  14. 14)  جنگ هوابرد در سال 1918 آغاز شد. اولین سرباز، اولین نظامی بود که به هوابرد می‌رفت. این اقدام توسط ارتش ایالات متحده صورت گرفت که یک نظامی را از یک هواپیمای بمب‌افکن در آسمان شهر متز به پایین پرتاب کرد. این فکر لوئیس اچ. بریتون، سرباز نظامی گروه ژنرال بیلی میچل، بود.
  15. 15)  مواردی وجود دارد که هواپیماهای نظامی در آب سقوط کرده‌اند و خلبانان برای نجات خود از چترنجات استفاده کرده‌اند. آنها چترنجات خود را در زیر آب باز کردند و بوسیله‌ی چترنجات و جلیقه‌ی نجات به بالا کشیده‌ شده‌اند.
  16. پایین‌ترین پرش رزمی در 3 ژوئیه سال 1944 در ارتفاع 53 متری اتفاق افتاد که به دلیل خطای ارتفاع‌سنج تصادفی بود. در مجموع دو هواپیما اشتباه کردند. کمترین پرش رزمی برنامه‌ریزی شده از ارتفاع 76 متری در کرت بود.
  17. 17)  پایین‌ترین ارتفاع برای پرش تاکتیکی 43.5 بود
  18. 18)  لازم نیست نگران «حمله‌ی قلبی» در سقوط آزاد باشید. احساس آن مانند احساسی است که در ترن هوایی تجربه می‌کنید. این احساس شبیه شناور بودن است و مقاومت هوا درجه‌ای از پشتیبانی ایجاد می‌کند. سقوط آزاد مانند این است که انسان در حال پرواز است. جریان هوا ثابت است و امکان انجام مانورهای هوایی را فراهم می‌کند. این مانورهای هوایی بسیار لذت‌بخش و هیجان‌انگیز هستند.

امیدواریم این اطلاعات به اندازه‌ی کافی جالب بوده باشد.


[1] Kittinger

[2] Michael Zang

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا