وینگ سوت

هزینه‌ی پرواز با وینگ‌سوت چقدر است؟

هزینه‌ی پرواز با وینگ‌سوت چقدر است؟

پرواز با وینگ‌سوت یکی از هیجان‌انگیزترین‌ ورزش‌هایی است که می‌توانید در میان ورزش‌های اکستریم تجربه کنید. این پرواز یک پله فراتر از چتربازی کلاسیک است و می‌تواند بسیار مهیج باشد. سوالی که مطرح می شود این است که هزینه‌ی پرواز با وینگ‌سوت چقدر است؟ در واقع هزینه دریافت گواهینامه پرواز با وینگ سوت چقدر است؟

نکته مهم این است که هزینه دریافت مجوز بر اساس شرایط مختلف ممکن است تغییر کند. قیمت ها و اطلاعات موجود در این مطلب ممکن است اختلافی کمی با واقعیت داشته باشد. داشتن مجوز چتربازی برای پرواز با وینگ‌سوت ضروری است، از این رو هزینه‌ی دریافت مجوز 3000 دلار است. علاوه بر این، باید 1200 دلار یا کمی بیشتر برای لباس وینگ‌سوت هزینه کنید، یا هر ماه 250 دلار پول اجاره‌ی آن را بپردازید. هزینه‌ی هر پرواز با وینگ‌سوت بین 30 تا 50 دلار است که به خدمات و ارتفاعی که در آن از تمام تجهیزات خود استفاده می‌کنید، بستگی دارد. پرواز با وینگ‌سوت زمانی که تمام وسایل مورد نیازتان را داشته باشید، ارزش هزینه‌ کردن را دارد. گاهی‌اوقات هزینه‌ی پرش به اندازه‌ی 25 دلار است، که در مقایسه با سایر هزینه‌ها ناچیز به حساب می‌آید. با ما همراه باشید تا در ادامه‌ی مطلب به بررسی هزینه پرواز با وینگ‌سوت بپردازیم.

پرواز با وینگ‌سوت چیست؟

پرواز با وینگ‌سوت نمونه‌ی اکستریم چتربازی است. شما یک لباس پرده‌دار می‌پوشید که در هنگام حرکت در آسمان به شما زمان بیشتری برای حرکت و پرواز  می‌دهد. این تجربه‌ی هیجان‌انگیز نسبت به چتربازی معمولی جهت‌گیری دقیق‌تری به شما می‌دهد. نوع طراحی وینگ‌سوت این امکان را به شما می‌دهد تا به راحتی بدن‌ خود را در هنگام پرواز هدایت کنید. یکی از جذابیت‌های پرواز با وینگ‌سوت این است که نسبت به چتربازی مدت زمان بیشتری را در آسمان سپری خواهید کرد. باتوجه به ارتفاع و شرایط باد، پرواز تا 8.045 کیلومتری امکان‌پذیر است.

آیا هر کسی می‌تواند پرواز با وینگ‌سوت را شروع کند؟

در نهایت همه می‌توانند با وینگ‌سوت پرواز کنند، اما به آمادگی بسیار زیادی نیاز دارد. قبل از پرواز با وینگ‌سوت نیاز دارید تا کلاس‌های چتربازی را بگذرانید و نکات بسیار زیادی را یاد بگیرید. توصیه می‌شود تا یک سال و نیم قبل از پرواز با وینگ‌سوت 200 چتربازی انجام داده باشید. اگرچه این نکته اجرا نمی‌شود و بسیاری از پروازکنندگان با وینگ‌سوت پرش کمتری انجام داده‌اند.

لباس وینگ‌سوت چقدر است؟

یک لباس معمولی بین 1000 تا 1200 دلار است، اما قیمت آن می‌تواند به بیش از 3000 دلار نیز برسد. بهتر است که برای خودتان یک وینگ‌سوت تهیه کنید تا مطمئن شوید کاملاً اندازه‌ی تن‌تان است. اندازه‌ی مناسب و دقیق یکی از الزامات است، زیرا روی حمل و نقل شما، هدایت بر فراز آسمان و دقت‌تان تأثیر می‌گذارد.

هزینه‌ی اجاره‌ی وینگ‌سوت چقدر است؟

می‌توانید هر ماه با 200 الی 300 دلار یک وینگ‌سوت اجاره کنید. اگر در پرواز با وینگ‌سوت آماتور هستید، اجاره‌ی لباس انتخابی عالی برای شما است و لازم نیست هزینه‌ی هنگفتی انجام دهید. پرواز با وینگ‌سوت گران است، پس بهتر است قبل از هر هزینه‌ای، یک لباس اجاره کنید. اگرچه باید مطمئن شوید لباسی که اجاره می‌کنید کاملاً اندازه‌ی شما باشد.

آیا برای پرواز با وینگ‌سوت به مجوز نیاز است؟

بله، به مجوز چتربازی نیاز دارید. برای دریافت مجوز چتربازی ممکن است بیش از 3000 دلار هزینه کنید. چتربازی یا پرواز با وینگ‌سوت بدون داشتن مجوز رسمی غیرقانونی است. اداره‌ هوانوردی فدرال (به اختصار FAA) چتربازی و پرواز با وینگ‌سوت را سامان‌دهی می‌کند. خلبانان و اپراتورها درصورتی که به شما اجازه‌ی پرواز با وینگ‌سوت را بدهند، باید جریمه‌های سنگینی پرداخت کنند.

دریافت مجوز چتربازی چقدر هزینه دارد؟

دریافت مجوز چتربازی می‌تواند تا 3000 دلار هزینه داشته باشد. شما باید در کلاس‌های چتربازی شرکت کنید و قبل از دریافت مجوز باید به همراه مربی خود چندین پرش انجام دهید. هزینه‌ها متغییر است، زیرا به کلاس‌ها و پرش‌های آزمایشی شما بستگی دارد که چه موقع از سال است و موقعیت مکانی شما کجا است.

دوره‌ی مقدماتی پرش با وینگ‌سوت چیست؟

این دوره‌ یک دوره‌ی مقدماتی برای مبتدیان است. این دوره‌ شامل کلاس پرش است که با نظارت مربی انجام می‌شود. این دوره‌ها می‌تواند شما را برای پروازهای آینده بدون حضور مربی آماده کند. همچنین شما را برای انجام پرواز با وینگ‌سوت آماده می‌کند.

هزینه‌ی دوره‌های پرواز با وینگ‌سوت چقدر است؟

هر دوره‌ی پرواز با وینگ‌سوت 500 دلار است. با این وجود، دوره‌های پرواز با وینگ‌سوت BASE می‌تواند تا 1500 دلار نیز برسد. دوره‌ی اولیه پرواز با وینگ‌سوت می‌تواند به اندازه‌ی 350 دلار  باشد. باید قبل از دریافت گواهینامه‌ی پرواز با وینگ‌سوت، 25 پرش انجام دهید.

تفاوت پرواز با وینگ‌سوت و وینگ‌سوت BASE چیست؟

چتربازی با وینگ‌سوت و پرش BASE از نظر نقطه‌ی خروج باهم تفاوت دارند. در چتربازی با وینگ‌سوت از هواپیما خارج می‌شوید. اما در بیس‌جامپینگ شما از یک ارتفاع، ساختمان بلند یا صخره می‌پرید و همین باعث منحصر به فرد شدن آن می‌شود. در بیس‌ جامپینگ زمان کمتری برای باز کردن چترنجات دارید. بیس جامپینگ از چتربازی با وینگ‌سوت خطرناک‌تر است.

بیس جامپینگ و چتربازی با وینگ‌سوت از نظر هزینه چه تفاوتی باهم دارند؟

بیس جامپینگ از چتربازی با وینگ‌سوت گران‌تر است. دوره‌های بیس به تنهایی 700 دلار یا بیش‌تر است. علاوه بر این به مجوز چتربازی نیاز دارید که 3000 دلار هزینه دارد به اضافه‌ی هزینه‌ی جداگانه‌ی پرش‌های بیس.

در اولین پرواز با وینگ‌سوت انتظار چه تجربه‌هایی را داشته باشیم؟

می‌تواند حرکات بدن خود را با سرعتی که قبلاً هرگز تجربه نکرده‌اید، حس کنید. بسیاری از مبتدیان گفته‌اند که شدت باد و فشار هوا در ابتدا می‌تواند بسیار ناخوشایند باشد. ریتم تنفس خود را ثابت نگه دارید و از منظره لذت ببرید، در غیر اینصورت ممکن است احساس غرق‌شدگی پیدا کنید.

هزینه‌ی هر چتربازی با وینگ‌سوت چقدر است؟

در صورت داشتن لباس و گواهینامه، هزینه‌ی هر پرش حدود 30 تا 50 دلار است. هزینه‌ها براساس خدماتی که استفاده می‌کنید و ارتفاع پرش متفاوت است. چتربازی با وینگ‌سوت زمانی که دوره‌ها را پشت سر بگذارید و مجوز را دریافت کنید و تجهیزات خودتان را داشته باشید، بسیار ارزان خواهد بود.

آیا می‌توان یک مربی چتربازی با وینگ‌سوت استخدام کرد؟

بله، شما می‌توانید یک مربی انتخاب کنید و دوره‌های آماده‌سازی را برگزار کنید. کلاس‌های چتربازی با وینگ‌سوت حداقل 350 دلار است و شامل دو روز کلاس می‌شود. برخی از برگزارکنندکان براساس حجم شرکت‌کنندگان و تعداد مربیان و اینکه چه وقتی از سال را انتخاب می‌کنید تا 500 دلار نیز دریافت می‌کنند.

سخن آخر

هزینه‌ی دریافت مجوز پرواز انفرادی با وینگ‌سوت 3000 دلار است.  شما می‌توانید حداقل 1200 دلار برای لباس وینگ‌سوت پرداخت کنید، یا ماهانه 250 دلار برای لباس اجاره پرداخت کنید. زمانی که تمام تجهیزات لازم را داشته باشید، هر پرش بین 30 تا 50 دلار هزینه دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا