ایمنیوینگ سوت

اصول اولیه نحوه خروج پایدار از هواپیما با وینگ‌سوت

اصول اولیه نحوه خروج پایدار از هواپیما با وینگ‌سوت

خروج پایدار از هواپیما با وینگ‌سوت، نیازمند دانش صحیح برای تنظیم تجهیزات و آگاهی از نحوه صحیح خروج است. دقت و توجه در مورد نکاتی که باید قبل از خروج از هواپیما در نظر گرفته شود از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این نکات شامل ترتیب خروج، انتخاب نقطه مرجع زمینی صحیح، سرعت و جریان هوای ایجادشده توسط پروانه هواپیما است. خروج از هواپیما باوینگ سوت نسبت به پریدن از هواپیما در سقوط آزاد کمی متفاوت است.

قبل از خروج از هواپیما با وینگ‌سوت وسیله پروازی را ارزیابی کنید

جریان ایجادشده توسط پروانه هواپیما اهمیت دارد. این مورد در هواپیماهای مختلف، متفاوت است، اما این نکات، تنها به این موارد محدود نمی‌شوند. این مقاله بر جنبه فیزیکی نحوه خروج از هواپیما متمرکز است. در این بحث، چندین روش وجود دارد؛ اما تمایل‌ها از نحوه خروج به سبک قدیمی (نگه‌داشتن چانه به سمت بالا، نگه‌داشتن سینه به سمت بالا «چست آپ» و بسته نگه‌داشتن بال‌ها) به‌تدریج فاصله گرفته و به نحوه خروج به شیوه ایرودینامیک گرایش پیدا کرده است.

روش ایرودینامیک خروج از هواپیما با وینگ‌سوت

یادگیری روش ایرودینامیک از ابتدا، فرآیند یادگیری را با عدم نیاز به آموزش مجدد نحوه خروج ساده کرده و از منحرف شدن فرد جامپر به سمت دم هواپیما، حتی در صورت باز کردن بال‌ها زودتر از زمان موردنظر، جلوگیری می‌کند. هدف این است که با ثبات و کنترلی که در این روش وجود دارد، فردی که از هواپیما می‌پرد خروج بی‌خطری (عدم برخورد به دم هواپیما) را تجربه کند.

فشار پایدار در هنگاک خروج از هواپیما با وینگ سوت

یک خروج پایدار، درنتیجه یک فشار پایدار ایجاد می‌شود. هنگام خروج از هواپیماهایی مانند Caravan یا Otter که درب آن‌ها در سمت چپ قرار دارد، پای راست خود را (که در هنگام پرش، اعمال فشار را بر عهده دارد) بر روی لبه درب هواپیما قرار دهید.

از جهش به سمت بالا خودداری کنید و با زاویه حمله پایین، در خلاف جهت وزش باد قرار بگیرید. باد نسبی، یک دیواره غول‌پیکر تشکیل‌شده از هوا است که به‌محض خروج از درب هواپیما به شما برخورد می‌کند. وضعیت بدن خود را تا حد امکان ساده کنید. بال‌های خود را ببندید و موازی با بدنه هواپیما قرار بگیرید. می‌توانید دست راست خود را بر روی لبه درب قرار داده و سپس از هواپیما خارج شوید. قرار دادن دست راست ‌بر روی لبه درب هواپیما در هنگام خروج، از بالا آمدن بیش‌ازحد سینه جلوگیری می‌کند. در هنگام پرش، سعی کنید شانه‌ها و باسن خود را به‌طور هم‌زمان از در خارج کنید. هنگام عبور از کنار دم هواپیما، بال‌های خود را به‌آرامی بازکنید.

خروج از هواپیما به شیوه ایرودینامیک

خروج از هواپیما به شیوه ایرودینامیک، نسبت به حالت چست آپ خطر کمتری دارد؛ زیرا خروج از هواپیما به این شیوه، به‌خصوص اگر فرد با سرعت زیادی از هواپیما خارج شود یا بال‌های خود را زودتر از زمان موردنظر باز کند، از منحرف شدن فرد جامپر به سمت دم هواپیما جلوگیری خواهد کرد. ازنظر عملکردی، خروج از هواپیما به شیوه ایرودینامیک، نیروی کشش کمتری را در برابر نیروی باد نسبی ایجاد می‌کند. به‌محض اینکه جامپر به حالت چست آپ از هواپیما خارج می‌شود، با نیروی کشش مضاعفی روبرو می‌شود. درنتیجه سرعت او کاهش پیداکرده و زمان بیشتری طول می‌کشد تا بتواند پرواز کند و همین مسئله باعث می‌شود تا نسبت به کسانی که به شیوه ایرودینامیک از هواپیما خارج می‌شوند، عقب‌تر و در موقعیت پایین‌تری قرار بگیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا