آموزشیایمنیچتربازیمقدماتی

6 نکته مهم مربوط به سقوط آزاد که باید بدانیم

6 نکته مهم مربوط به سقوط آزاد که باید بدانیم

این مطلب در مورد 6 نکته یا نکات مهم مربوط به سقوط آزاد است که قبل از تجربه کردن آن باید بدانیم. برای شروع چند سؤال مطرح می‌شود. آیا اولین بار است که به سقوط آزاد فکر می‌کنید؟ سقوط آزاد تجربه‌ای باورنکردنی است که هرگز از آن پشیمان نخواهید شد. این تجربه طرز فکر شما را عوض می‌کند و تا آخر عمر در خاطرتان خواهد ماند. اما قبل از اینکه تصمیم بگیرید و خود را به نزدیک‌ترین دراپ زون برسانید، باید 6 نکته مهم مربوط به سقوط آزاد را که مخصوص افراد تازه‌کار است بدانید.

اسکای دایوینگ یا همان چتربازی یا سقوط آزاد چگونه است؟

اولین نکته مهم در سقوط آزاد این است که هر چیزی را که تا این لحظه درباره اسکای دایوینگ می‌دانید را فراموش کنید. افراد قبل از اینکه حتی تجربه ‌این کار را داشته باشند ذهنیت خود را درباره سقوط آزاد بیان می‌کنند و چیزهایی مانند «شرط می‌بندم وقتی به سمت در هواپیما برویم وحشت می‌کنم!» یا «خنده‌دار نیست که وقتی چتر نجات را باز می‌کنیم بالا می‌رویم؟» می‌گویند (که این یک تصور کاملاً اشتباه است – بعد از باز کردن چتر به‌هیچ‌عنوان بالا نمی‌روید).

اسکای دایوینگ ترن هوایی نیست

احتمالاً قبلاً تجربه رفتن به شهربازی را داشته‌اید. وسایل سوار شدنی زیادی وجود دارند که هرکدام ویژگی‌های متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند و می‌توانید آن‌ها را امتحان کنید. زمانی که به شهربازی می‌روید می‌توانید هر تعداد سواری که دوست دارید را امتحان کنید و نیاز به آموزش خاصی نیز ندارید.

تجربه سقوط آزاد شبیه به ترن هوایی در شهربازی نیست. باوجوداینکه فوق‌العاده سرگرم‌کننده است، اما یک رشته ورزشی جدی نیز محسوب می‌شود که باید به آن توجه داشت. قبل از پرش، توضیحات کوتاهی دراین‌باره دریافت خواهید کرد که باید با دقت به آن توجه کنید تا بدانید دقیقا قرار است چه اتفاقی بیفتد. این مورد نکته مهمی در چتربازی است.

شما نقش به سزایی را بر عهده دارید

نکته مهم دیگر در چتربازی این است که باید توجه کنید تصور اشتباه وجود دارد که سقوط آزاد دو نفره، صرفاً بسته شدن شما به یک مربی و حضور به‌عنوان یک همراه است. البته بسیاری از این موارد نیز صحیح است. شما به یک مربی بسته می‌شوید و آن‌ها مسئولیت تجهیزات و انجام عملیات سقوط آزاد را بر عهده خواهند داشت. اما شما نیز نقش به سزایی بر عهده دارید البته اگر شما هیچ کاری هم انجام ندهید باز سقوطی هیجان انگیز و امنی خواهید داشت.

در طی توضیحاتی که درباره سقوط آزاد دو نفره به شما ارائه می‌شود، در مورد وضعیت بدنی که باید هنگام خروج داشته باشید و همچنین در مورد وضعیتی که باید هنگام سقوط آزاد حفظ کنید آموزش می‌بینید و تمرین می‌کنید که پاهای خود را هنگام فرود بالا بیاورید. بالا نگه داشتن پا هنگام فرود بسیار اهمیت دارد. در رابطه با افراد دارای معلولیت البته ما تدابیری در نظر می گیریم که فرود امن و راحتی را این افراد تجربه کند. نکته مهم در این رابطه در هنگام سقوط آزاد این است که به حرف مربی خود گوش کنید و با او همکاری داشته باشد.

نکته مهم این است که برای ایفای نقش خود در سقوط آزاد دو نفره آمادگی کامل داشته باشید، بنابراین یک لباس راحت به تن کنید و با دقت به توضیحاتی که ارائه می‌شود توجه کنید! البته خواندن این مطلب مربوط به اینکه آیا سقوط آزاد آسیب زا است هم خالی از لطف نیست.

می‌توانید در طول پرواز نفس بکشید!

نکته مهم دیگر در سقوط آزاد که یکی از رایج‌ترین تصورات اشتباهی که در مورد سقوط آزاد می‌شنویم این است که هنگام سقوط آزاد نمی‌توان نفس کشید. هنگام سقوط آزاد احساس هیجان به بعضی از افراد غلبه می‌کند، تا حدی که نفس خود را در سینه حبس می‌کنند. اما مطلقاً هیچ دلیلی وجود ندارد که نتوانید نفس بکشید.

به کسانی که سقوط آزاد دو نفره را تجربه می‌کنند توصیه می‌کنیم هنگام خروج از هواپیما فریاد بزنند تا از حبس نفس خود جلوگیری کرده و بتوانند نفس بکشند.

عکس و فیلم فراموش نشود

سقوط آزاد تجربه‌ای شگفت‌انگیز است. ثبت کردن احساسی که به شما دست می‌دهد دشوار است، اما می‌توان منظره و چهره را شما هنگام پرش با استفاده از دوربین ثبت کرد! حتما پکیج‌های عکاسی و فیلمبرداری در هنگام سقوط آزاد دونفره را درخواست کنید.

به‌طور عادی غذا بخورید و عجله نکنید

شما در روز پرش بسیار هیجان‌زده خواهید بود. ممکن است هنگام غذا خوردن نیز خیلی هیجان‌زده باشید. به یاد داشته باشید، مهم است که در روز پرش به‌طور عادی غذا بخورید تا سطح انرژی خود را بالا نگه‌دارید. به‌اندازه کافی آب بنوشید تا هوشیار باشید.

این مسئله نیز مهم است که به‌موقع در دراپ زون حضور داشته باشید. شرایط آب‌وهوا ممکن است بر زمان نوبت شما برای پرش تأثیر بگذارد، بنابراین برای هیچ کاری بعد از زمان پرش خود برنامه‌ریزی نکنید، زیرا نمی‌توان مطمئن بود که پرش شما دقیقه راس چه ساعتی انجام می‌شود.

امیدواریم این نکات درباره چتربازی به شما کمک کند تا از اولین تجربه سقوط آزاد خود نهایت استفاده را ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا